Avatar billede lasse4160 Nybegynder
06. oktober 2015 - 09:30 Der er 2 kommentarer

Subnetting network address + broadcast

Nogen som kan svare på når man subnetter, hvorfor man ikke bruger netværks adressen og broadcast?

fx:

Så når jeg tildeler diverse enheder IP adresser, så kan man ikke bruge 64 og 95. Men hvorfor? Findes der en simpel forståelig forklaring?
Avatar billede lasse4160 Nybegynder
06. oktober 2015 - 19:16 #1
Jeg ved godt at .64 er netværks adressen og .95 er broadcast. Men jeg ved ikke forklaringen bag det.
Avatar billede cht22 Professor
06. oktober 2015 - 21:13 #2
De bruges til trafik eller det var tiltænkt i starten at netværksadressen skulle bruges til trafik, hvordan det rent faktisk foregår ved jeg ikke helt.

Broadcast vil sige at der sendes til alle på det pågældende subnet, dog er det ikke alle programmer i Windows der sender og modtager på disse adresser.