Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2015 - 12:20 Der er 5 kommentarer

Vurdering.

Hejsa.

Jeg skal bruge en professionel vurdering af min mac.
I forbindelse med overdragelse af min MacBook Pro fra privat til firma, har jeg brug for et firma der med rette kompetencer og navn,  kan skrive under på hvad det vurderes af computeren har af værdi.

Det drejer sig om følgende:

15,4" MacBook Pro Retina (Mid, 2012)
2,3 GHz Intel Core i7
8GB 1600 MHz DDR3
Nvidia GeForce GT 650M 1024 MB
256 GB SSD

Sig endelig til såfremt jeg mangler flere detaljer, der kan være afgørende for værdien.

- Peter.
Avatar billede aphandersen Juniormester
06. oktober 2015 - 20:11 #1
Er det ikke evt. muligt at kigge efter en tilsvarende på f.eks. DBA, hvor salgsannoncen så kan bruges som dokumentation?
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2015 - 21:54 #2
Det er jo ikke særlig professionelt at kigge i DBA. Og hvad du ville sælge din Mac for, eller hvad hr. Jensen mener den er værd, det er jo heller ikke særlig "autoriseret". Jeg kan jo godt mene den er 10000 værd, mens du måske ville sælge for 8000... Hvilken værdi har computeren så? Jeg skal bruge en, som et revisions firma vil acceptere som garant for en vurdering.
Avatar billede aphandersen Juniormester
06. oktober 2015 - 22:10 #3
Det kan jeg desværre ikke hjælpe dig med, men tænker dog ikke at det er uprofessionelt at kigge på DBA (selvom man måske bør kigge på flere kilder). Når man skal sælge en ting fra privat til firma, skal det jo ske til maksimum markedspris - og her tænker jeg at der ikke er noget mere naturligt end så at kigge på markedet.

Men hvis man vælger denne løsning, bør man selvfølgelig ikke blot finde et tilbud og så anvende dette. Man er nødt til at kunne dokumentere, at man har vurderet udfra hele markedet og udfra det måske vælge en gennemsnitspris.

Hvilke kriterier tænker du at et firma skulle vurdere din Mac efter?
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2015 - 22:16 #4
Jeg mener bare at hvad en privat person vil sælge sin computer for, er jo ikke nødvendigvis det samme som den egentlige værdi.
Jeg skal have computeren vurderet ud fra det jeg skrev omkring den. (Alder, indhold, etc..)

Der må være nogen som har faglige kompetencer ud i køb af brugte computere, som dermed kan vurdere hvad en computer er værd. Lidt som med en erstatnings udbetaling, den falder med et vis antal procent pr år..
Avatar billede cassio299 Nybegynder
19. november 2015 - 23:34 #5
Hej Peter

Løsningen for dig vil være at finde en forhandler der sælger brugte apple produkter i din nærhed