Avatar billede hansen222 Nybegynder
06. oktober 2015 - 19:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

kan ikke få adgang til mappe

hej.

har lige oprettet et mindre netværk mellem min computer i stuen og på mit kontor, men når jeg prøver at åbne den specifikke mapper jeg har delt, siger den at "der kan ikke opnås adgang til Stuen-pc\d" og at jeg skal kontakte netværksadministratoren? det gælder når jeg prøver på begge computere..

nogen der har en løsning på dette?

begge computere kører Windows 7 Ultimate
Avatar billede cht22 Professor
06. oktober 2015 - 20:03 #1
Du kan bruge følgende i en cmd:

net use \\Stuen-pc\d /User:Username

Hvor username er en bruger på fjerncomputeren som har adgang til den delte mappe. Så kan det være du kan åbne mappen i explorer (stifinder).

Du kan eventuelt også oprette netværksdrev (her et eksempel med s-drev):

net use s: \\Stuen-pc\d /User:Username

Du kan eventuelt også prøve at skrive IP-adressen i stedet for "Stuen-pc".
Avatar billede buddy45 Juniormester
06. oktober 2015 - 20:48 #2
I vinduet hvor du deler og angiver Share name skal du under Permissions give fuld adgang til Everyone.
På fanen Security giver du særskildte rettigheder.
Avatar billede hansen222 Nybegynder
07. oktober 2015 - 17:15 #3
tak for hjælpen gutter :)

buddy45, fik din metode til at virke så smid et svar :)
Avatar billede buddy45 Juniormester
07. oktober 2015 - 17:18 #4
Godt det lykkedes.

Hermed svar.