Avatar billede kurdo Novice
07. oktober 2015 - 08:26 Der er 9 kommentarer

Joomla hjælp til "menu links" navigation

Hej eksperter.

jeg har en side opbygget på denne måde:

Menu:
item 1
item 2
item 3
item 4

Item 1-4 er links til "blog layout", hvor i hver menu item vises en liste med artikler.

er det muligt at få nogle Forrige/Næste knapper inde i item 1-4, som navigere mellem de menu links? altså når man trykker Næste går man ind i item 3, og forrige går man til item 1 osv.

har prøvet på joomlas forum, men der er næsten ingen respons.
Avatar billede aphandersen Juniormester
07. oktober 2015 - 11:20 #1
Du kan vel lave et menumodul hvor du indsætter to menupunkter der repræsenterer henholdsvis forrige og næsteknap og peger på de respektive menudestinationer. Du laver så et modul for hvert menupunkt og indstiller at den kun vises på de pågældende sider.
Avatar billede kurdo Novice
07. oktober 2015 - 15:42 #2
det kan du ret i, og har godt tænkt på det, hvad så hvis man har over 100 menu items i sin menu?(en menu i venstre side)
Avatar billede aphandersen Juniormester
07. oktober 2015 - 18:24 #3
Ja, så kan jeg godt se du kommer på arbejde :-) Det er jo også en form for workaround det her. Det er desværre ikke indbygget, så hvis det skal ske automatisk skal det programmeres. Og denne løsning bliver nok ikke særlig elegant, fordi hvordan skal man vide hvad ID det næste menupunkt har? Man kan selvfølgelig godt bare vælge det næste nummer i rækken, men man risikerer at man så har oprettet et menuindlæg midt i det hele der ikke er en blogkategori.
Avatar billede kurdo Novice
07. oktober 2015 - 21:28 #4
fordelen er så at item 1 har link alias 1, og item 2 har 2 osv op til 100. altså hver link har et menu link der hedder side.dk/1 og side.dk/2 osv.

tror du det hjælper på noget så? :)
Avatar billede aphandersen Juniormester
07. oktober 2015 - 21:49 #5
Ja, så vil du jo kunne programmere en løsning, hvor f.eks. knap 1 trækker 1 fra tallet i URL og knap 2 lægger 1 til.

Men så er det vigtigt at denne nomenklatur følges slavisk. Og det er også vigtig at tage hensyn til hvad der så sker, når man er nået til slutningen af kategorierne.
Avatar billede kurdo Novice
08. oktober 2015 - 10:56 #6
når du siger programmere, tænker du så på en module eller plugin eller bare noget simpelt inde i blog-layout?
Avatar billede aphandersen Juniormester
08. oktober 2015 - 11:16 #7
Det kan jo være flere ting, men en oplagt ting ville være at programmere sit eget modul der kunne dette. Dette modul kunne man så f.eks. vise i menuen i Joomla.

Men det kunne selvfølgelig også programmeres direkte i temaet.

Uanset hvad er arbejdet nok det samme.
Avatar billede kurdo Novice
19. oktober 2015 - 22:36 #8
du kender ikke nogen der kan gøre det billigt/gratis??? :)
Avatar billede aphandersen Juniormester
19. oktober 2015 - 22:58 #9
Nej, for det er jo som sagt ikke en standard ting, så derfor er der ingen der har lavet gratis moduler. Derfor skal det programmeres fra bunden.