Avatar billede Claus Broge Meyer Juniormester
12. oktober 2015 - 10:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

FileZilla

Jeg har installeret FileZilla og møder så følgende felter:

VÆRT
BRUGERNAVN
ADGANGSKODE
PORT

Hvorledes skal jeg udfylde felterne ?

Hilsen CBM
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2015 - 13:55 #1
vært: ftp-servernavn
brugernavn
brugerkode
port: 21 (ftp port)

ctrl+s for at se oversigten over ftp servere du har gemt
Avatar billede Claus Broge Meyer Juniormester
14. oktober 2015 - 09:55 #2
Tak for dit svar.
Ved at aktivere ctrl+s fandt jeg ingen gemte ftp servere, så jeg mangler altså et ftp-servernavn som vært.
Hvad skal jeg bruge som brugernavn og brugerkode ?  Er det valgfrit ?
Jeg forstår dig således, at der i feltet port skal anføres 21. Er det korrekt ?
Avatar billede sonalias Seniormester
14. oktober 2015 - 10:55 #3
Du har fået et ftp brugernavn og password med dit domæne fra din udbydder, det er denne information der skal indtastes.
(Filezilla bruges til at overføre filer til dit domæne, altså oprette/redigere en hjemmeside)
Avatar billede Claus Broge Meyer Juniormester
14. oktober 2015 - 13:02 #4
Mange tak.
Har gjort som du foreslog, men alligevel kobler den ikke til.
Hvad kan fejlen være ?
Avatar billede sonalias Seniormester
15. oktober 2015 - 11:05 #5
Helt lavpraktisk, åben en filbrowser (Mine dokumenter f.eks), oppe i topppen, i adressefeltet, taster du så ftp://"mit domæne"

Herefter vil windows bede dig om brugernavn og password (Som er det samme som Filezilla efterspørger), hvis dette ikke fungere har du nok ikke ftp adgang til dit domæne, eller også fortæller den dig hvis brugernavn/password er forkert!
God dag
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2015 - 06:32 #6
ja du skal have udlevet login oplysninger af ftp serverens ejer

ellers er det på åbne ftp servere:
user: anonymous
pass: <email-adress>