Avatar billede Uvanga Ekspert
26. oktober 2015 - 14:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Blacklist ved manglende reaktion på svar!

Nu vi er i gang med forslag til ny eksperten, hermed et bidrag: Spørgere der ikke inden en fastsat frist, f.eks. 8-10 dage ikke har reageret på et afgivet svar, blacklistes fra at stille nye spørgsmål,indtil forrige spørgsmål er afsluttet med de tilbudte point. Og ikke som nu, hvor skræk eksemplet er ikke dage eller uger, men ÅR, uden reaktion. Hvis spørger ikke synes det er værd at reagere på svar, har spørgsmål fra starten nok ikke været så vigtigt. Men mere været spild af tid for velmenende svargivere. Så derfor BLACKLIST disse "snyltere".

Igen 0 point, da jeg selv afslutter tråden. Efter max 8-10 dage;-)
26. oktober 2015 - 15:28 #1
Jeg 'blacklister' personligt spørgere med mange åbne spørgsmål ved ikke at deltage i deres spørgsmål.  (Det hvad enten spørgeren ikke har reageret på indlæg eller 'bare' har undladt at lukke.)  Det tilfredsstiller mig selv.  En generel 'politi' regel, såsom blokkering efter 8 dage, er jeg betænkelig ved.  Spørgeren kunne jo være på ferie eller syg.
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2015 - 15:36 #2
Jeg forstår godt din frustration over brugere, som ikke lukker deres spørgsmål, men din ide er nok ikke den mest rimelige, for der kan jo, i nogle tilfælde, være en god grund til at spørgsmålet står åbent.
Jeg synes bedre om, at der teknisk begrænses hvor mange åbne spørgsmål man kan have. F.eks har man 3 åbne spørgsmål, skal det ikke være muligt at åbne endnu et, før et af de 3 er lukket.
Spørgsmålet er selvfølgelig, om det er teknisk muligt.
26. oktober 2015 - 16:00 #3
Naturligt er det teknisk muligt, men om et sådant gelerelt forbud er en god ide ved jeg ikke.  Der har da været tider, hvor jeg er kommet i nye situationer hvor jeg har haft behov for meget hjælp, og nogle af de komplekse problemer tog op til tre uger (så vidt jeg husker) at få løst, og i mellemtiden arbejdede jeg på mere end to andre problemer.  De brugere der ikke lukker spørgsmål er ofte brugere der er aktive i en kort periode, måske kun for et enkelt spørgsmål, og så ikke kommer igen.  Alverdens bål og brand vil jo ikke have effekt på brugere der ikke er aktive på Eksperten.
Avatar billede richardjensen Seniormester
26. oktober 2015 - 18:22 #4
Vi kan jo alle glemme ('de andre' kan især!), og jeg, tror det ofte  er iver og glemsel mere end ligegyldighed der 'avler synderne'.
Kunne det være en ide, at man kun kan være bruger,hvis profilen indeholder  mail-adr. Så kunne admin - og andre -ganske venskabeligt give de formastelige et lille puf.
(større sandsynlighed for læsning af e-mail end ekspert-indlæg )
26. oktober 2015 - 18:45 #5
Det er ikke fordi jeg vil 'overtage' tråden, men her er endnu et indlæg.  Jeg vil støtte at mail addressen i profilen bliver forpligtet.  Det er også min erfaring, at det tit er lettere at kontakte spørgerne per mail end per indlæg.  Selv undlader jeg at deltage i spørgsmål fra spørgere der ikke har mail adressi i profilen.
Avatar billede Uvanga Ekspert
26. oktober 2015 - 19:15 #6
Når jeg skriver det med 8-10 dage, er når der ingen aktivitet er. Det er heller ikke sikkert 8-10 dage er det rigtige, måske det nævnte med et vist antal åbne spørgsmål er bedre, også i tilfælde af sygdom. Personligt får jeg en mail hvis mit spørgsmål er åben for længe. Jeg kan ikke huske hvor lang tid der går, men jeg tror faktisk jeg lader denne tråd være åben indtil jeg får denne mail. Dette for at teste den nuværende tidshorisont for reminder mail.
Alle input til tråden er velkommen, den skal opfattes som en åben platform.
Avatar billede Uvanga Ekspert
10. november 2015 - 11:45 #7
Lukkes hermed. Der gik 14 dage, så fik jeg mail fra Eksperten, at spørgsmål er over 10 dage gammelt.