Avatar billede frbl Nybegynder
26. oktober 2015 - 17:56 Der er 3 kommentarer

Office 365 - Outlook 2016

Har brug for at sende størrer vedhæftede filer end det programmet tillader (maks 20 MB), hvor og hvordan ændre jeg indstillingen.
Avatar billede KHHP Juniormester
26. oktober 2015 - 18:10 #1
Ofte kommer disse indstillinger fra din mailserver.
Hvis det er en erhvervspakke, så er grænsen bestemt at hvilken licens du har.
https://technet.microsoft.com/en-us/library/exchange-online-limits.aspx

Se sektionen "Message limits across Office 365 options"

Hvis du ikke er har erhvervspakke eller problemer ligger ved en Hotmail.com/Outlook.com eller en GMail adresse, så skal du kigge i den relevante FAQ for at finde grænsen.

Outlook 2016 har ikke nogen indbygget max grænse, da det er mailserveren som bestemmer.
Avatar billede alexj3010 Nybegynder
26. oktober 2015 - 22:24 #2
Ja det ville jeg også gøre! Og eventuelt gå ind i indstillinger og se hvad computeren er sat op til, for det kan muligvis godt være der problemet ligger!
Avatar billede frbl Nybegynder
27. oktober 2015 - 09:00 #3
alexj3010 - jeg har også læst mig til at det skal ændres på computeren, spørgsmålet hvordan fremgangsmåden er, jeg kører office 2016.
Jeg får denne meddelelse når jeg f.eks. vedhæfter 2 filer:
"Den fil, du har vedhæftet, er større end tilladt af serveren. Prøv i stedet at placerer filen på en delt placering og sende link til den"
Mit mailhotel tillader størrer mails end 20 MB