Avatar billede CMarienhof Nybegynder
27. oktober 2015 - 12:34 Der er 5 kommentarer

Download Broen

Hej,

Jeg vil meget gerne downloade første afsnit af Broen seson 3. Det er til eget brug. Jeg skal bare bruge ca. 3 min. henmod slutningen.

Er der nogen der ved hvordan jeg gør det?

Mange tak,
Camilla
Avatar billede aphandersen Juniormester
27. oktober 2015 - 13:04 #1
Du skriver vel til DR og spørger om de vil udlevere de 3 minutter til dig.
Avatar billede CMarienhof Nybegynder
27. oktober 2015 - 15:33 #2
Hej Peddi,

Tak for ideen. Jeg ringede til dem, og kommet lidt videre. Det var mere hvis der var en der vidste et godt link.
Avatar billede eurositi Ekspert
27. oktober 2015 - 17:23 #3
Hvis du bare skal bruge en kort sekvens til privat brug, er det nemmeste at bruge et screencasting program, som kan optage, hvad der vises på din skærm, og gemme det som en videofil.

- Screencast-o-Matic: http://screencast-o-matic.com/
- Active Presenter: https://atomisystems.com/activepresenter/free-edition/
- VLC media player kan også gøre det.

Du skal huske, at sætte billedfrekvensen til mindst 25 FPS, ellers vil Screencast-O-Matic muligvis optage med en lavere frekvens, f.eks. 10 FPS, og dét vil give en hakkende billedoplevelse.

Du skal selvfølgelig være obs på, at det formelt set kan være ulovligt at optage web TV på denne måde, også selv om det kun er til privat brug. Modsat en digital optageboks fra Boxer, ViaPlay eller TDC, hvor indholdet er krypteret og ikke kan afspilles uden boksen, gør denne metode det nemt at dele indholdet.
Avatar billede buddy45 Juniormester
28. oktober 2015 - 11:04 #4