Avatar billede dudu Nybegynder
30. oktober 2015 - 10:05 Der er 6 kommentarer

Simple program til vægttab

Hej ,
Er der nogle som vil hjælp mig med at finde ud af hvordan man laver et program som kan beregn sit vægttab i java.
eller kan sende et linke med et eksempel..

Tak for hjælpe
Avatar billede arne_v Ekspert
31. oktober 2015 - 03:36 #1
Proev og skriv noget kode og naar du er koert fast saa post koden og forklar hvad der sker og hvad du oensker at der skal ske.
Avatar billede dudu Nybegynder
02. november 2015 - 14:19 #2
ok her er koden    udregnvaegttab =(Button)findViewById(R.id.udregnvaegttab);
        udregnvaegttab.setOnClickListener(new View.OnClickListener() {
            @Override
            public void onClick(View v) {
                double num1;
                double num2;

                num1 = Double.parseDouble(vaegttab1.getText().toString());
                num2 = Double.parseDouble(vaegttab2.getText().toString());
                switch (v.getId()) {
                    case R.id.udregnvaegttab:
                        if (vaegttab1.getId() <= vaegttab2.getId()) {
                            double sub = Double.parseDouble(String.valueOf(num1)) - Double.parseDouble(String.valueOf(num2));
                            resultatet.setText(String.valueOf(sub));
                        } else if (vaegttab1.getId() >= vaegttab2.getId()) {
                            double add = Double.parseDouble(String.valueOf(num1)) + Double.parseDouble(String.valueOf(num2));
                            resultatet.setText(Double.toString(add));

                            break;
                        }
Avatar billede arne_v Ekspert
03. november 2015 - 04:05 #3
og problemet er?
Avatar billede dudu Nybegynder
05. november 2015 - 21:49 #4
Problemet er at når jeg trykker på button, så sker der ikke noget
Avatar billede arne_v Ekspert
09. november 2015 - 02:27 #5
Proev og  udskriv noget ved default i den switch - maaske matches der ikke med den ene case.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. november 2015 - 02:30 #6
Og ryd lidt op i koden.

double num1;
double num2;

num1 = Double.parseDouble(vaegttab1.getText().toString());
num2 = Double.parseDouble(vaegttab2.getText().toString());

maa kunne skrives som:

double num1 = Double.parseDouble(vaegttab1.getText());
double num2 = Double.parseDouble(vaegttab2.getText());

og:

double sub = Double.parseDouble(String.valueOf(num1)) - Double.parseDouble(String.valueOf(num2));

som:

double sub = num1 - num2;

pg:

double add = Double.parseDouble(String.valueOf(num1)) + Double.parseDouble(String.valueOf(num2));

double add = num1 + num2;