Avatar billede Selina Nybegynder
30. oktober 2015 - 10:23 Der er 6 kommentarer

Hacket på forskellige brugere

Hej

Jeg har et problem med hacking. Der er en bestemt person som hacker alt hvad der hedder Facebook, Instagram, Snapchat, email osv. Dermed alle mine brugere forskellige steder.
Hvad gør jeg ved det? Hver gang jeg ændre koderne bliver den hacket igen af samme person. JEg har personen Ip adresse? Jeg ved ikke om det kan gøre nogen forskel.
Mit spørgsmål er som sagt hvordan jeg kan have mine bruger for mig selv uden at blive "overvåget" hele tiden.
Avatar billede Hr_Andersen_11 Juniormester
30. oktober 2015 - 11:28 #1
Hvis alle dine profiler på forskellige tjenester bliver "hacket" konstant, tyder noget på at du enten bruger alt for dårlige passwords, måske det samme hvert sted, eller også, at det er selve din PC der er problemet, og  at denne person kan læse med på din maskine, enten via en keylogger, eller et andet overvågningsprogram/fjenstyringsprogram.

Jeg tænker, at det nok er det sidste, og i så fald vil jeg absolut anbefale dig, at omformatere din pc, eller smide den ud og købe en ny, og så ellers sikre din pc med antivirus og password, så ingen kan komme til den og installere væmmelige ting på den.
Avatar billede poko1 Ekspert
30. oktober 2015 - 14:44 #2
Avatar billede Selina Nybegynder
30. oktober 2015 - 20:53 #3
Hej begge

Jeg har en mac så downloadet virker desværre ikke og kan ikke umiddelbart finde den til mac. Kender til nogle tilsvarende programmer beregnet til mac og ikke windows?
Avatar billede poko1 Ekspert
30. oktober 2015 - 22:08 #4
Avatar billede finb Ekspert
01. november 2015 - 14:27 #5
Har du meldt det til politiet ?
Avatar billede Selina Nybegynder
06. november 2015 - 10:17 #6
Nej, jeg regnede ikke med at det ville være "seriøst" for dem og derfor har jeg ikke overvejet det som en mulighed.