Avatar billede thegenni Praktikant
03. november 2015 - 15:30 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Opsætning af primær og sekundær DNS

Hej

Jeg vil gerne opsætte en primære og sekundære dns-server, så jeg kan pege min dk-hostmaster konto til disse servere.

1 Men skal jeg virkelig bruge to ip-adresser? Jeg bor i en alm husstand og har kun en IP. Er der en vej udenom eller hvad gør jeg?

2. Er det DK-Hostmaster, som spreder min ip til de andre root DNS servere i verden?  Eller hvordan finder de andre DNS servere i verden ud af min IP

Tak for jeres hjælp
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
03. november 2015 - 15:35 #1
1:  Ja :) Du skal være glad for det ikke er i Tyskland, så skal det være fra 2 forskellige C klasser.
Det er nu heller ikke mening at man skal hoste DNS server på en almindelige hjemme forbindelse :).
Køb evt. 2 VPS servere, med Linux og sæt BIND/DJBDNS op på dem :)

2: Det er DK-hostmaster.

Du kan evt. oprette dit domæne gratis på nogle af de gratis dns systemer som findes

www.posthuset.nu - Dette site administrere jeg :)
www.quickdns.dk
www.gratisdns.dk
Avatar billede thegenni Praktikant
03. november 2015 - 19:26 #2
Ok. Tak for svaret ☺