Avatar billede Morten Professor
03. november 2015 - 20:46 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Id forespørgelse select til insert

Hej Eksperter

Sidder lige og roder med et id der skal ind i min insert også.
Men kan ikke få den til det, kan godt finde id'erne. men når jeg skal have dem ind går det ikke så godt.

Mine koder:

/* Select et prepared statement */
if ($stmt = $hellestrik->prepare('SELECT id, vare, farve, matriale, antal, dato, status, pris, billede FROM `vare` WHERE id = id')) {
                                Har prøvet med GET og POST $id osv. mange ting :-/
    /* Bind parametre */
    $stmt->bind_param('i', $id);

    /* Sæt værdier på parametrene */
    $id = $_POST['id'];

    /* Eksekver forespørgslen */
    $stmt->execute();

    /* Bind resultatet */
    $stmt->bind_result($id, $vare, $farve, $matriale, $antal, $dato, $status, $pris, $billede);

    /* Hent rækker og udskriv data */
    while ($stmt->fetch()) {
    echo $id;}}
/* Opret et prepared statement */
if ($stmt = $hellestrik->prepare('INSERT INTO `samlet_pris` (`antal`, `idmain`) VALUES (?, ?)')) {

    /* Bind parametre */
    $stmt->bind_param('ii', $antal, $idmain);

    /* Sæt værdier på parametrene */
    $antal = $_POST['antal'] = 1;
    $idmain = $id.''.$_SERVER['REMOTE_ADDR'];
    /* Eksekver forespørgslen */
    $stmt->execute();

    /* Luk statement */

} else {
    /* Der er opstået en fejl */
    echo 'Der opstod en fejl i erklæringen: ' . $hellestrik->error;
}
Avatar billede arne_v Ekspert
04. november 2015 - 02:32 #1
if ($stmt = $hellestrik->prepare('SELECT id, vare, farve, matriale, antal, dato, status, pris, billede FROM `vare` WHERE id = id')) {

skal vel vaere:

if ($stmt = $hellestrik->prepare('SELECT id, vare, farve, matriale, antal, dato, status, pris, billede FROM `vare` WHERE id = ?')) {
Avatar billede arne_v Ekspert
04. november 2015 - 02:32 #2
Og saa tror jeg at du kommer i problemer med samtdiig SELECT og INSERT paa samme connection.
Avatar billede Morten Professor
04. november 2015 - 07:11 #3
Så har jeg prøvet begge ting det virkede ikke :-(
Avatar billede Morten Professor
04. november 2015 - 07:15 #4
if ($stmt = $hellestrik1->prepare('SELECT id, vare, farve, matriale, antal, dato, status, pris, billede FROM `vare` WHERE id = ?')) {
Avatar billede jakobdo Ekspert
04. november 2015 - 09:47 #5
Du skal jo starte med at finde ud af om ID kommer fra GET eller POST.

Og så skal du jo lave:

/* Select et prepared statement */
if ($stmt = $hellestrik->prepare('SELECT id, vare, farve, matriale, antal, dato, status, pris, billede FROM `vare` WHERE id = ?')) {
                                Har prøvet med GET og POST $id osv. mange ting :-/
    /* Bind parametre */
    $stmt->bind_param('i', $_POST['id']);
Avatar billede Morten Professor
04. november 2015 - 10:15 #6
Jubii fandt ud af det hvad self sat det ind i den forkerte file :oP

/* Select et prepared statement */
if ($stmt = $hellestrik1->prepare('SELECT id, vare, farve, matriale, antal, dato, status, pris, billede FROM `vare` WHERE id = ?')) {

    /* Bind parametre */
    $stmt->bind_param('i', $id);

    /* Sæt værdier på parametrene */
    $id = $_GET['id'];

    /* Eksekver forespørgslen */
    $stmt->execute();

    /* Bind resultatet */
    $stmt->bind_result($id, $vare, $farve, $matriale, $antal, $dato, $status, $pris, $billede);

    /* Hent rækker og udskriv data */
    while ($stmt->fetch()) {
    ;}}
/* Opret et prepared statement */
if ($stmt = $hellestrik->prepare('INSERT INTO `samlet_pris` (`antal`, `idmain`) VALUES (?, ?)')) {

    /* Bind parametre */
    $stmt->bind_param('ii', $antal, $idmain);

    /* Sæt værdier på parametrene */
    $antal = $_POST['antal'] > 1;
    $idmain = $id.''.$_SERVER['REMOTE_ADDR'];
    /* Eksekver forespørgslen */
    $stmt->execute();

    /* Luk statement */

} else {
    /* Der er opstået en fejl */
    echo 'Der opstod en fejl i erklæringen: ' . $hellestrik->error;
}
Avatar billede Morten Professor
04. november 2015 - 10:18 #7
have = havde :oP
Avatar billede Morten Professor
04. november 2015 - 10:27 #8
doh hvad mente jeg
Avatar billede Morten Professor
04. november 2015 - 10:28 #9
Tak for jeres svar det gav mig lige en ide til hvad jeg skulle.
Jeg tænkte om i vil sende et svar jer begge to.

Med venlig hilsen
Morten
Avatar billede jakobdo Ekspert
05. november 2015 - 13:21 #10
Svar!
Avatar billede jakobdo Ekspert
05. november 2015 - 14:51 #11
Hvad med arne?
Avatar billede Morten Professor
05. november 2015 - 16:37 #12
Jeg kunne ikke dele de point det ville ikke kan du give ham dem?
Avatar billede jakobdo Ekspert
05. november 2015 - 16:45 #13
Arne skulle også have lagt et svar, så kunne du dele dem.
Arne: Se her: http://www.eksperten.dk/spm/1007090
Avatar billede Morten Professor
05. november 2015 - 16:57 #14
Ahh ok så ved jeg det til en anden gang. Tak for du lige ordner det med point.