Hej :) Mi far har givet mig til opgave at finde en backup-løsning af til hans erhvervscomputer.
Jeg vil gerne undgå at skulle have det ned på en CD, ekstern harddisk eller andet og i stedet have det online, og måske en løsning der automatisk laver backup engang i mellem, hvor man så kan logge ind og hente det hele ned igen i tilfælde af brand, tyveri eller hvis computeren brænder sammen.
Har brug for backup af ALT hvad der ligger på pc'en. Både filer, billeder, regnskab, bogføringsprogrammer, film, C5 osv..
Er der nogle der ved hvad der er den mest optimale løsning?
OBS: Jeg har ikke særlig meget forstand på det, så jeg vil gerne have det skåret ud i pap ;-)
Programmer og opsætning rettes sjældent - så et image på en ekstern disk er sikkert, og meget hurtigt i brug. Fx Macrium Reflect (gratis) Kør det fx hver anden uge - og husk at lave en genindlæsnings-disk (sker i reflect), så en evt ny maskine kan få image indlæst.
Data kører du online. Der er dog dumheder her. De data, som ændres hele tiden, og hvor filer er i brug vil skulle køre hele tiden. Fx regnskab og mail. Jeg vil derfor foreslå en rutine, så man efter endt arbejdsdag får dem opdateret - her kan man så evt bruge google-drev som man først kalder der. Dvs det skal ikke starte med windows.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.
Følg dette spørgsmålOpretPreview
Flere spørgsmål fra Backup- & Antivirus kategorien