Avatar billede Snedronning Seniormester
06. november 2015 - 14:10 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke længere åbne vedhæftede filer

Hej,

Vi bruger Office365 og jeg har installeret Windows 10, og det har ikke givet nogle problemer, før de sidste ca 3 dage.
Nu kan jeg pludselig ikke åbne vedhæftede file, der kommer attached til en email. Problemet er også selv om jeg gemmer den vedhæftede fil ned på fx skrivebordet. Og det gælder også filer som jeg selv har vedhæftet...

Er der en af jer, der har et forslag til en løsning?

Med venlig hilsen
Karin
Avatar billede supertekst Ekspert
06. november 2015 - 14:30 #1
Hvilken slags fil er der tale om?

Du er velkommen til at prøve at sende en mail med en vedhft. fil.
@-adresse under min profil.
Avatar billede supertekst Ekspert
06. november 2015 - 14:30 #2
Har der været nogen opdatering i de sidste 3 dage?
Avatar billede Snedronning Seniormester
06. november 2015 - 14:35 #3
Hej

Det drejer sig om excel, word og power point filer, har ikke lige nogle pdf filer at forsøge med.

Jeg ved ikke om der har været nogle opdateringer, da vores system er sat op til automatisk at installere opdateringer.

Jeg ved min chef, som kører Windows 8 kan åbne de filer jeg ikke kan åbne, for jeg har prøvet at videresend til ham.

Så tænker det er et Windows 10 problem...
Avatar billede supertekst Ekspert
06. november 2015 - 14:38 #4
Anvender også Windows 10 og Office 2013
Avatar billede supertekst Ekspert
06. november 2015 - 14:44 #5
Har du prøvet at højre klikke på den vedhæftede fil og så vælge "Åben med" (det pågældende program)?
Avatar billede Snedronning Seniormester
06. november 2015 - 14:54 #6
Jeg har kun mulighed for at vælge "Åben". Har prøvet at vælge "Gem som" men det giver samme problem, at fx excel låser og jeg er nødt til at gennemtvinge en lukning fra Joblisten.
Prøver lige at videresende en mail til din email.
Avatar billede sky Nybegynder
06. november 2015 - 15:42 #7
Prøv at foretage en reparation af office. Jeg havde samme problem og en reparation hjalp på problemet.
Avatar billede Snedronning Seniormester
13. januar 2016 - 09:29 #8
Det lykkedes at få løst problemet, men det krævede en total geninstallation. Men efterfølgende har der ikke været nogen problemer med at åbne forskellige dokumenter :o)
Avatar billede Snedronning Seniormester
13. januar 2016 - 09:29 #9
Tak for alle jeres imput!