Avatar billede RonniBusk Nybegynder
08. november 2015 - 10:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

mister net???

Efter min kone fik den fantastiske ide at computeren ikk længere passer ind i stue designet. Måtte jeg flytte den..:( det gør så at den ikke længere er forbundet til routeren via net kabel...
Jeg har købt en usb til trådløst net.. det virker som også fint når jeg søger på nettet... men når jeg så prøver hente større filer (eks WOW). så for jeg den LORTE trekant med begænset adgang..
Så skal jeg genstarte computeren, for og komme på net igen..

er der en der kan hjælpe mig med og løse det???

Kører WIN 8
08. november 2015 - 11:15 #1
Hmm, det kunne godt lyde som om, der er dårligt signal ind til det andet værelse.

Man kan, til de fleste routere, vælge at købe et ekstra access point, der udvider det trådløse internet, så det kan række længere. Så "forbinder" man de to routere, så man ikke får to netværk.

Men mange gange kan placeringen af routeren faktisk gøre rigtig meget.

Du kan evt. prøve at læse denne artikel, som jeg har skrevet på emnet:
http://gadgorilla.com/blog/5-simple-tips-faa-hurtigere-taadloest-internet-i-hjemmet.html

Med venlig hilsen
Glen Michaelsen
www.glenm.dk
Avatar billede 220661 Ekspert
08. november 2015 - 11:20 #2
Tjek lige af inde i ebhedshåndteringen, at Windows ikke må lukke for strøm til dine usb enheder for at spare på strømmen.
Højreklik på dine enheder og vælg egenskaber og gå i strømstyring.
Fjern tjektegn hvis det er sat til at Windows må slukke for dem.

Prøv evt også at tjekke i strømstyringsplan om der i de avancerede indstillinger er noget at hente der.
Avatar billede RonniBusk Nybegynder
08. november 2015 - 11:33 #3
tak for de hurtige svar... der fuld signal... og kan køre med 5 bærbar computere og telefoner på WIFI.. så er sikker på det er min computer der fejler...
nu har jeg slået strøm besparelse fra på usb.. håber det er det
Avatar billede RonniBusk Nybegynder
08. november 2015 - 11:44 #4
kæmpe succes.... har lige hentet 1 gb,,, tusind tak for hjælpen
Avatar billede RonniBusk Nybegynder
08. november 2015 - 11:48 #5
tak for hjælpen. virkede med og slå strøm sparre fra..
ved ikk helt hvordan jeg gør med point for rigtigt svar.. så håber du har fået pointne:)
Avatar billede 220661 Ekspert
08. november 2015 - 11:59 #6
Godt jeg kunne hjælpe dig :)

Du accepterer blot mit svar her ved at sætte tjektegn i det og acceptere det.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. november 2015 - 17:15 #7
#5 Nej jeg har ikke fået point, før du accepterer mit svar i #6 :-)