Avatar billede LarsOle5C Nybegynder
08. november 2015 - 19:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

HP printer kalibrerer hele tiden efter toner skift.

Har en HP Colour LaserJet printer 3600n, som har kørt fejlfrit i mange år.
Den melder at den sorte toner snart skal udskiftes, jeg indkøber en uoriginal toner. Toneren udskifter jeg da printeren melder at den mangler toner.
Efter montering af den nye uoriginal toner, initialiser printeren og den begynder at kalibrerer i en uendelighed (der kan overhoved ikke udskrives en testside).
Tror at problemet ligger i den uoriginal toner, så jeg køber straks endnu en toner denne gang original HP.
Printeren opfører sig på samme måde med den original toner, den initialiser, skriver original forbrugsstoffer monteret, efterfølgende melder den klar (den sorte toner vises som 100% => ok). Efter ca. 1/2 sek. begynder den at kalibrerer i en uendelighed.........

Hvad skal jeg gøre for at komme videre, er jeg bare uheldig og har købt 2 dårlige toner?

Sættes den gamle toner tilbage i printeren melder den "forbrugsstoffer skal udskiftes" => også ok.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. november 2015 - 21:24 #1
Avatar billede LarsOle5C Nybegynder
14. november 2015 - 00:07 #2
Super, Tak for svaret.
Jeg hentede linket og fulgte det slavisk, hvorefter printeren lavede en cold reset.
Desværre kom der efterfølgende en fejl 50.9 som er en fuser error. Så det kostede også en fuser før den var kørende igen.
Avatar billede LarsOle5C Nybegynder
14. november 2015 - 00:11 #3
Super, Tak for svaret.
Jeg hentede linket og fulgte det slavisk, hvorefter printeren lavede en cold reset.
Desværre kom der efterfølgende en fejl 50.9 som er en fuser error. Så det kostede også en fuser før den var kørende igen.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. november 2015 - 00:15 #4
Håber da ikke det var for kostbar en udgift.
Avatar billede LarsOle5C Nybegynder
27. november 2015 - 23:30 #5
En fuser er dyr, og det var min også, men den jeg fik var vist en gammel som aldrig var blevet solgt. Synes jeg fik den til en meget fair pris hos DV Service, og er super tilfreds.