Avatar billede InnerFire Praktikant
09. november 2015 - 23:38 Der er 6 kommentarer

Min MS/ping stiger helt voldsomt!

Hej folkens,

Jeg spiller en del CS GO for tiden. For en 3-4 ugers tid siden begyndte min ping og løbe løbsk. Den stiger fra 10-30 til 1200. Når jeg pinger mig selv i CMD via googles DNS server viser den at den stiger fra 19 MS til over 1300 MS, også tilbage igen til normalen.

Jeg har resat min router. Har skiftet fra wifi til kabel. Er ved at eksplodere over dette problem, da det er totalt uholdbart at spille Online gaming med dårlig forbindelse!

Yderlige spørgsmål til problemet, kan det være nogle der trækker info fra min computer? eller er det min leverandør som skodder?

Gode råd er dyre, men har en af jer løsningen er jeg lykkelig!
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
10. november 2015 - 00:03 #1
Det lugter af at du er på en ADSL forbindelse, og at det er din upload, som er mega meget i brug.

Har du flere på forbindelsen? Er nogen begyndt at oploade billeder eller lign, til facebook?
Har du fået en telefon der automatisk synkronisere med Dropbox?

Det kan også være din udbyder, som skodder, men typisk er det din upload, som er maks. belastet.
Avatar billede InnerFire Praktikant
10. november 2015 - 00:11 #2
Min udbyder er yousee. Har minimum 5 MB opload, og har ikke været ude for dette før? nej har lige testet det. Hvor jeg var den eneste. Hvert fald synlige.....
Avatar billede chalde Seniormester
10. november 2015 - 11:45 #3
hent WinMTR: http://winmtr.net/download-winmtr/
sæt den til at måle mod eksempelvis 8.8.8.8 og hold øje med hvor du oplever pakketab (ex. mod router, udbyder eller internet generelt).
Smid evt. resultatet her.
Avatar billede InnerFire Praktikant
10. november 2015 - 12:22 #4
Jeg har kun udfald mod internettet. Vi er kommet frem til det er enten et kabel, eller udbyderens kabler op til lejligheden. Så jeg skal lige have investeret i et nyt kabel. Så jeg kan få udelukket den mistanke :)
Avatar billede InnerFire Praktikant
10. november 2015 - 12:23 #5
Kabel før routen....
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
10. november 2015 - 14:13 #6
Det kan også være dit trådløst netværk, hvis du har et sådan et.
Hvis du bor i etage ejendom, eller i nærheden af andre, kan din nabo have sat en accesspoint, som har samme kanal som dig.

Prøv evt. med et kabel.

Med dette program:
https://www.softperfect.com/products/networx/
kan du se hvor meget du oploader og modtager fra nettet, prøv at holde øje med om din computer lige pludseligt sender meget til nettet.