Avatar billede annasimona Nybegynder
11. november 2015 - 08:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Forside med billede (kant til kant)

Jeg har et 3-sidet dokument hvor side 1 blot skal indholde et billede (fra kant til kant).
Jeg har forsøgt mig med at lægge billedet ind via  "indsæt>>foto>>billede fra fil" i Sidehovedet, på selve siden og i Sidefod, men ingen af disse lader sig gøre uden at "forstyrre" alle efterfølgende sider. Jeg har også forsøgt mig med "indsæt>>vandmærke" men her vises det så på alle sider.

Er der nogen som kan hjælpe?

Jeg arbejder i Word 2011, dansk version, på Mac.
Avatar billede poko1 Ekspert
11. november 2015 - 09:29 #1
Hvis det kan hjælpe dig?
Jeg har i lignende tilfælde brugt tekstboks!
formindsket kanter så meget som muligt i sidelayout.
og indsat billedet.
Har virket for mig i alle mine udgaver af Office.
http://web.gratisupload.dk/f/8ufts893fr/full
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
11. november 2015 - 13:27 #2
Slå Speciel første side til i dialogboksen Sidelopsætning. Så får side 1 selvstændigt sidehoved. Indsæt derefter billedet i sidehovedet på side 1. Jeg kan ikke give dig præcis vejledning til Mac.
Avatar billede annasimona Nybegynder
13. november 2015 - 11:32 #3
Tak for hjælpen. Den er ikke helt i vinkel, men meget bedre end før! :-)
Avatar billede annasimona Nybegynder
13. november 2015 - 11:33 #4
Tusind tak for hjælpen! Det virker - ikke perfekt, men meget bedre end før :-)
Avatar billede annasimona Nybegynder
13. november 2015 - 11:34 #5
Vær sød og smide et svar i to. Så får i 50/50 points!
Avatar billede poko1 Ekspert
13. november 2015 - 12:03 #6
Jeg har også prøvet Lenes tip Som virker, men skal dog stadig minimere margin for at det virker !
Ps. jeg samler ikke point så bare giv Lene dem :-)
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
13. november 2015 - 13:51 #7
Mht. margener: Hvis billedet indsættes med ombrydning f.eks. bag tekst, er det ikke nødvendigt at ændre margener - så kan billedet placeres frit, uafhængigt af margener. Hvis billedet indsættes med ombrydning "På linje med tekst", styres placeringen af margenerne og af indstillinger for indryk for det aktuelle afsnit. Ombrydning kan oftest vælges ved at højreklikke på et billede (ellers via værktøjslinje/fane afhængigt af Word-version).