Avatar billede Handsurgeon Nybegynder
11. november 2015 - 10:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

MIN - HVIS - Tomme felter

Når jeg bruger denne formel vises 0 som resultat på trods af 0 i kolonne R ikke er mindste værdi. Formlen skal også kunne tage højde for, at der i andre kolonner, hvor formlen også skal bruges kan være en negativ værdi, som mindste værdi.
I kolonne R er nogle af celler blanke/tomme.
kolonne H er et tekstfelt med fx RA eller OA eller andre forkortede udtryk

=MIN(HVIS(($H$2:$H$152=R198)*(R$2:R$152<>"");(R25:R175)))

Jeg er meget interesseret i et forslag
Avatar billede Handsurgeon Nybegynder
11. november 2015 - 10:10 #1
Ovenstående formel er:

=MIN(HVIS(($H$2:$H$152=R198)*(R$2:R$152<>"");(R2:R152)))
Avatar billede jens48 Ekspert
11. november 2015 - 10:37 #2
Virker OK her. Så måske ligger problemet i at de negative værdier ikke er tal. Prøv med:

=MIN(HVIS(($H$2:$H$152=R198)*(R$2:R$152<>"");VÆRDI(R2:R152)))
Avatar billede Handsurgeon Nybegynder
11. november 2015 - 17:16 #3
Jeg havde lavet en fejl i den første formel.

Denne formel virker, tak for kommentaren!
Avatar billede Handsurgeon Nybegynder
23. november 2015 - 22:52 #4
Hej Jens48

Tak for dit svar. Kan du evt. også se på et andet spørgsmål om t-test kombineret med brug af hvis funktion i en anden tråd. Det vil være en stor hjælp til mine beregninger i et forskningsprojekt!