Avatar billede carloz Nybegynder
11. november 2015 - 18:06 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Blokering af word-filer hentet fra outlook 2016

Hej,

Jeg har fået opdateret til Win 10 samt fået installeret det nye Office 2016. Der er dog sket en ændring i forhold til tidligere, som jeg ikke kan finde ud af at fixe:

Når jeg henter en fil i word-format ned fra Outlook 2016, så er filen automatisk "blokeret". Derfor skal jeg først højreklikke på filen og gå ind og vælge "fjern blokering".

Jeg kan imidlertid bare ikke finde ud af, hvordan jeg får fjernet denne indstilling, så jeg kan åbne andres word-dokumenter direkte (via Outlook).

Nogle forslag?

Dbh
Kristian
12. november 2015 - 09:38 #1
Filer-> Indstillinger, Sikkerhedscenter
Klik på Indstillinger for Sikkerhedscenter.....
Vælg Beskyttet visning
Fjern markering for feltet 'Aktivér Beskyttet visning for filer, der er vedhæftet i Outlook'
Avatar billede carloz Nybegynder
12. november 2015 - 14:20 #2
Hej,

Dine anvisninger passer ikke rigtig til Outlook 2016. Når jeg kommer ind i

Indstillinger for Center for sikkerhed og rettighedsadministration

findes der ikke noget, der hedder "Beskyttet visning".

Jeg kan heller ikke finde det under de andre menupunkter. Fx under menupunktet "Håndtering af vedhæftede filer" kan jeg ikke se feltet "aktiver beskyttet...". Øverst står der blok "Sikkerhedstilstand: Standard", men jeg aner ikke, hvordan jeg ændrer det.

Dbh
Kristian
Avatar billede carloz Nybegynder
25. marts 2016 - 10:25 #3
Fik ikke nogle svar, så tager pointene selv .