Avatar billede goaul Praktikant
12. november 2015 - 20:10 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Mister trådløs forbindelse

Hej

Jeg har de seneste måneder oplevet at jeg mister forbindelsen til nettet :(
Kan genskabe forbindelsen ved at højreklikke på netværksikon (fejlfinding) som så nulstiller mit netværkskort.
Dvs. problemet er meget lille hvis jeg googler, men når jeg slapper af med et spil, så ryger jeg ud af spillet og mister rating ;(
Operativsystem: Windows 8.1 64 bit
Internetudbyder: Yousee

Vil være uendeligt taknemmelig, hvis nogen kan hjælpe med at få løst mit problem, da jeg slapper godt af med et spil indimellem, med pt. helt har mistet lysten til at spille.
Avatar billede LNG.DK Novice
12. november 2015 - 20:31 #1
Prøv at deaktiver strømstyringen for dit netværkskort så det ikke kan gå i dvale eller lukke ned for at spare strøm.
Avatar billede goaul Praktikant
12. november 2015 - 20:49 #2
Kære diggs

Jeg er et halvgammelt fjols, som har brug for detaljeret info, som: gå ind i ... sæt flueben ved ... osv.

Gik i kontrolpanelet under strømstyring. Under avancerede indstillinger fandt jeg indstillinger for trådløst netværkskort som står til: maksimal ydeevne, men ved ikke om det er det du mener?
Avatar billede LNG.DK Novice
12. november 2015 - 21:01 #3
Er det et netkort der sidder inde i computeren eller er det enn USB dims?
Avatar billede goaul Praktikant
12. november 2015 - 21:06 #4
ikke nogen usb dimser her :)
Avatar billede LNG.DK Novice
12. november 2015 - 21:16 #5
Så er det ikke noget med strømstyring, men nok nærmere forbindelsen mellem din computer og router. Den fejl et beskriver skyldes oftest at signalet bliver afbrudt pga vægge eller at den frekvens/kanal et bruger er overbelastet. Du kan ændre kanalen ved at logge på routeren.
Avatar billede goaul Praktikant
12. november 2015 - 21:24 #6
Router og bærbar pc befinder sig i samme rum med en afstand på ca. 4 m.

Ved intet om hvordan jeg kan logge på routeren ???
Avatar billede goaul Praktikant
12. november 2015 - 21:29 #7
Såfremt frekvens/kanal kan blive påvirket af mange netforbindelser indenfor kort afstand, så tror jeg vi er på sporet?
Avatar billede goaul Praktikant
12. november 2015 - 22:04 #8
Wow ... fandt ud af at skifte kanal på router.
Står nu til auto, er det fint nok?
Avatar billede LNG.DK Novice
12. november 2015 - 22:20 #9
Fedt,auto burde kunne gøre det, men det afhænger stadig af hvor mange der benytter samme kanal i nærområdet. Så test er vejen frem. Hvis det stadig driller så prøv en af de lave eller en af de høje kanaler. De fleste routere benytter kanal 4 eller 5.
Alternativt kan det være routeren skal opdateres i firmwaren, det kan du finde en guide til hvordan du gør så YouSees hjemmeside.
Avatar billede goaul Praktikant
12. november 2015 - 22:52 #10
Mistede forbindelsen 2 gange i forbindelse med denne tråd, men har endnu ikke mistet den siden auto :), så er forsigtig optimist.
Den stod til kanal 5 inden auto.
Avatar billede goaul Praktikant
13. november 2015 - 02:01 #11
Tak for hjælpen.
Tror problemet er løst :)