Avatar billede Pansho Praktikant
15. november 2015 - 15:44 Der er 8 kommentarer

250 GB Extern harddisk opdeling

Ang. en 250GB SAMSUNG ekstern harddisk: Hvor mange partoner kan den deles op i?
(Bemærk: Jeg kender stien for at komme ind for at opdele den osv.) Jeg skal blot havde at vide hvor mange partioner der kan oprettes.
Hilsen
acn
Avatar billede chalde Seniormester
15. november 2015 - 17:52 #1
Kommer an på OS og partitions tabel. Men som udgangspunkt:
MBR: 4 primære eller 3 primære og 1 extended med ubegrænset antal logiske
GPT: 128
Avatar billede claes57 Ekspert
15. november 2015 - 20:32 #2
Lad være med at opdele (bare fordi man kan) i flere partitioner, end du har bogstaver til. A-C er optaget på pc - muligvis flere. Så i runde tal E-Z. Dvs hold dig under 22, og hvis du vil bruge USB-stick også, så sæt et par bogstaver af der. Så brug ikke over 15-18 partitioner på en standard ekstern disk.
Avatar billede chalde Seniormester
15. november 2015 - 21:37 #3
#2 Man kan altid mounte som folder istedet for drevbogstav hvis man løber tør eller ønsker at bruge folders istedet som mount point:
https://technet.microsoft.com/en-us/library/cc753321.aspx
Dog er jeg enig i, at medmindre man har et særligt behov for det, så ville jeg personligt holde antallet af partitioner nede.
Avatar billede Pansho Praktikant
16. november 2015 - 01:10 #4
Tak for dine oplysninger. Dog med det forbehold at jeg er fuldstændig klar over man ikke kan havde for mage partioner, fordi man risikerer at disken går ned osv.
Hilsen
acn
Avatar billede Pansho Praktikant
16. november 2015 - 01:12 #5
Tak for svaret, jeg har kort været inde og se den side du vidste adressen til, jeg skal havde den gennemgået nærmere. Pt virker det spændende.
Hilsen
acn
Avatar billede Pansho Praktikant
13. december 2015 - 01:47 #6
Problemet er løst. Harddisken kan næsten deles op i hele alfabetet
Avatar billede Pansho Praktikant
12. januar 2016 - 17:36 #7
Tak for svaret
Avatar billede Pansho Praktikant
27. marts 2016 - 14:54 #8
Problemet er løst.
Tak