Avatar billede maxer248 Nybegynder
16. november 2015 - 08:48 Der er 2 løsninger

Udsat for ddos angreb

Hej

Jeg har her for små 3 uger siden været udsat for et ddos/dos angreb.

Hjemmesiden/ server/ router klarede angrebet, uden at gå ned, men kunne frygte der var flere på vej.

Jeg overvejede om jeg skulle politi anmelde, og gjorde det da jeg kunne se der var 1 danske ip adresse som var inde og overvåge om min hjemmeside gik ned.

Nogen der har erfaring med om politiet tager det seriøst?

Nogen der ved hvordan man kan beskytte en linux server mod den slags?

Nogen der kender prisen på sådanne et angreb?

Jeg kan se i min log at der har været ca 120000 "besøg" på 10 min.

Nogen der ved om det er mange eller lidt og hvad det mon har kostet?
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
16. november 2015 - 09:04 #1
der er selvfølgelig ikke nogen der ved noget med sikkerhed, uden at have været involveret, men nogle gode gæt kunne være...

Det er muligt det er en dansk ip der har holdt øje, men det kan jo være angriberen bare har tilmeldigt dig noget overvågning - og dermed ikke bruger sin egen ip.

den bedste beskyttelse ligger i at filtrere trafik inden det rammer serveren .. kig evt. på noget som CloudFlare.com - men det koster jo så lidt..

politi anmeldelse får du ret sikkert ingen ting ud af .. overhovedet.. selv indbrud gør de jo ikke noget ved med mindre det stjålne overstiger 100.000 kr.. så i og med du ikke har mistet noget... såeh..

det er jo muligt det er en der bare har skulle teste et angreb - havde det været en der ville skade dig havde det jo ikke kun varet i 10 minutter .. og ikke kun været en gang.. ville være mit personlige bud..

og prisen er nok sådan ca. 10$ - så det er jo nok ikke lige det der har stoppet ham fra at gøre noget større eller vildere..
Avatar billede maxer248 Nybegynder
11. december 2015 - 10:08 #2
Hej

Jeg har haft en seriøs snak med politiet NC3 afdeling.

Efter.....
1. at opgive at lave en online anmeldelse via deres hjemmeside.
2. Været igennem det lokale politi som var hat og briller.
3. Ventet 10 dage på et svar.

Så blev jeg kontaktet af NC3, som tog det meget seriøst!

Så vil anbefale alle der bliver ramt af sådanne et angreb at kæmpe sig igennem systemet. Så I kommer igennem til NC3!