Avatar billede pc-gram Nybegynder
16. november 2015 - 18:23 Der er 1 løsning

Lave "ægte" kalenderinvitation med JMail

Jeg kan snildt lave en kalenderinvitation i iCalendar eller vCalendar format, og jeg kan også vedhæfte den en mail, men det bliver ikke af Outlook eller Google opfattet som en "rigtig" invitation med "Acceptér" og "Afvis" knapperne. For at det skal ske, har jeg læst mig til, skal iCalendar-delen ikke være et vedhæng, men udgøre selve mailens tekstdel. Og så skal mailen være "singlepart" med ContentType="Text/Calendar", Method=REQUEST.

Her er problemet så, at jeg kun har adgang til JMail (og CDO), og i JMail kan jeg ikke kontrollere mailens ContentType (det kunne man i JMails SMTPMail, men den har jeg ikke til rådighed). Man kan kun aflæse den.

Hvad gør jeg så? Nogen der har et trick?
Avatar billede pc-gram Nybegynder
15. maj 2016 - 12:01 #1
Forsøg på at lukke denne post.