Avatar billede nicolainp Nybegynder
18. november 2015 - 10:15 Der er 2 kommentarer

volt og amp

jeg har et skole projekt hvor vi har om den elektriske stol og så fandt jeg ud af hvor mange volt der var i den og hvor mange amp og så kom jeg i tanke om er det hvis man for mange volt og lidt amp man kan dø eller er det omvendt

ps den elektriske stol har ca. 2450 og ca. 8 amp
Avatar billede claes57 Ekspert
18. november 2015 - 10:58 #1
det er amp, du dør af.
En gnist (fx ved statisk elektricitet) på 1mm længde er ca 1000V, og det skader intet (men ikke behageligt).
Avatar billede jens48 Ekspert
21. november 2015 - 03:15 #2
2450 V og 8 A giver 19600 W. Det arme menneske bliver simpelthen stegt. En bestialsk måde at aflive folk på.