Avatar billede anskov Mester
19. november 2015 - 09:16 Der er 5 kommentarer

Slå en værdi op

Hej

Jeg har følgende problem:
I celle E1 kan der enten stå "Produktion 1" eller "Produktion 2".
I celle F1 står der en tid til den given produktion.
I celle G1 kan der enten stå "Produktion 1" eller "Produktion 2".
I celle H1 står der en tid til den given produktion.

Jeg vil gerne have der altid i celle A1 står tiden for "Produktion 1" og i celle B2 står tiden for "Produktion 2".

Jeg håber i kan følge mig :-) og håber der er nogen der lige ved hvordan jeg kringler den (ved ikke om man kan lave vopslag i flere koloner.)

Bedste hilsner
Søren
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
19. november 2015 - 10:12 #1
Kan det forekomme at der står Produktion 1 (eller Produktion 2) i både E1 og G1? Hvis JA, hvad skal da stå i A1 og B2?
Avatar billede anskov Mester
19. november 2015 - 11:46 #2
Nej "Produktion 1" vil kun fremgå en gang, Enten i celle E1 eller G1 og det samme med produktion 2.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
19. november 2015 - 12:30 #3
I A1:
=HVIS(E1=G1;"";HVIS(E1="Produktion 1";F1;HVIS(E1="Produktion 2";H1;"")))

I B2:
HVIS(E1=G1;"";HVIS(E1="Produktion 2";F1;HVIS(G1="Produktion 2";H1;"")))
Avatar billede anskov Mester
19. november 2015 - 15:27 #4
Jeg har ikke sovet godt i nat og nok bare lidt træt. P1=Produktion 1  og P2=Produktion 2
Men det der er af mulighedder er:

E1=Produktion 1  F1=Tid(P1)  G1=Produktion 2  H1=Tid(P2)

E1=Produktion 2  F1=Tid(P2)  G1=Produktion 1  H1=Tid(P1)

E1=Produktion 1  F1=Tid(P1)  G1=(TOM)  H1=(TOM)

E1=(TOM)  F1=(TOM)  G1=Produktion 1  H1=Tid(P1)

Bedste hilsner
Søren
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
19. november 2015 - 20:07 #5
Ved ikke om jeg har foprstået det korrekt.

http://www.gratisupload.dk/f/8uibpuyc00/