Avatar billede micwar Mester
20. november 2015 - 07:38 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

ToggleButtons funktion skal huskes når excel lukkes.

Hej
Jeg har en UserForm hvor jeg ønsker en ToggleButton som har den funktion at når den er Falsk er den rød med tekst, og Sand med grøn og en tekst. Den del har jeg styr på.
Men hvordan får jeg det til at huske det? hvis den er Falsk når jeg lukker Excel ned så er den Sand når jeg åbner Excel igen.

På forhånd tak.
Avatar billede supertekst Ekspert
20. november 2015 - 11:22 #1
Hej Michael

Lidt inspiration:

Opret en brugerdefineret variabel under avancerede egenskaber - sidste fane. Her kan der defineres et Ja/Nej felt navngives - f.eks. "knap"

knapindstilling = ActiveWorkbook.CustomDocumentProperties("knap").Value

if knapindstilling = true then
..
else
..
end if

Rem Gem indstillingen
ActiveWorkbook.CustomDocumentProperties("knap").value  = False/True
Avatar billede micwar Mester
20. november 2015 - 12:17 #2
Mener du under Filer-indstillinger-Avanceret ?
Kan ikke finde det du forslår.
Avatar billede supertekst Ekspert
20. november 2015 - 12:37 #3
Egenskaber under Forbered
Avatar billede micwar Mester
20. november 2015 - 12:52 #4
Den er nok lige foran mig, men kan ikke finde den i Excel 2010.
Avatar billede supertekst Ekspert
20. november 2015 - 13:22 #5
Ok - jeg anvender både 2007 & 2013.
Tog udgangspunkt i 2007 - men korrekt kan ikke finde den i 2013.

Jeg prøver at lede og vender tilbage.

Ellers kunne du gemme indstillingsværdien i et andet ark?
Avatar billede micwar Mester
20. november 2015 - 13:49 #6
Skal desværre hjem, så må se på det i næste uge.
Vender tilbage.
Avatar billede supertekst Ekspert
20. november 2015 - 14:17 #7
God weekend

Er fundet (2013):
Filer
- Oplysninger
-- Egenskaber
--- Klik på trekantsymbolet til højre
---- Avancerede egenskaber
Avatar billede micwar Mester
23. november 2015 - 08:02 #8
Hej Super
Så langt så godt, men jeg forstår ikke din første forslag, for jeg kan ikke finde det sted jeg kan indføre formlen.
Avatar billede supertekst Ekspert
23. november 2015 - 09:06 #9
Hej micwar

NÅR DU ÅBNER FILEN
knapindstilling = ActiveWorkbook.CustomDocumentProperties("knap").Value

if knapindstilling = true then
..
else
..
end if

NÅR DU GEMMER FILEN
ActiveWorkbook.CustomDocumentProperties("knap").value  = False/True
Avatar billede micwar Mester
23. november 2015 - 09:28 #10
Jeg forstår det sådan at jeg skal indføre denne formel i min UserForm hvor toggelebutton er.
Er jeg gal på den*?
Avatar billede supertekst Ekspert
23. november 2015 - 09:44 #11
Nej - det er ok
Det er når Userformen aktiveres og når Userformen lukkes.
Avatar billede micwar Mester
23. november 2015 - 10:20 #12
Den driller stadigvæk, men du får point da det sikkert er rigtig.
Jeg må lige arbejde lidt mere på den.

Skal jeg beholde de navne du har givet? eller skal jeg ændre dem?
Avatar billede supertekst Ekspert
23. november 2015 - 10:24 #13
Ok - men ellers giv signal.
Nej - du kan godt give egenskaben et andet navn.
Avatar billede supertekst Ekspert
23. november 2015 - 10:45 #14
Har konstrueret et eksempel, der indeholder følgende i Userformen:
Private Sub UserForm_activate()
    Me.ToggleButton1.Value = ActiveWorkbook.CustomDocumentProperties("knap").Value
End Sub
Private Sub UserForm_Terminate()
    ActiveWorkbook.CustomDocumentProperties(1) = Me.ToggleButton1.Value
End Sub

Vil du have filen - så send en mail - @-adresse under min profil