Avatar billede brasso Forsker
23. november 2015 - 20:26 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Windows 10 update hænger konstant

Hej
Jeg har fået et problem med Windows 10 Update.
Lige nu er status at Windows Update melder at der er opdateringer, og skriver at opdateringer hentes.
Status baren har nu stået på 0% hentet i 15 minutter, og når jeg åbner status for netforbindelsen, er der overhovedet ingen trafik, så der hentes ikke noget.
Jeg har kørt fejlfindings programmet, og programmet melder efter et stykke tid, at der blev fundet et problem som er løst, men der hentes stadig ingenting.
Der er en stribe opdateringer der er gået igennem her den 23-11-2015, og jeg har gennemført en genstart, men der hentes stadig ikke noget.
Nogen der har prøvet det samme og har fundet en løsning?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. november 2015 - 21:37 #1
Virker ellers dit net optimalt?
Har du prøvet både at genstarte pc og din router?
Avatar billede brasso Forsker
23. november 2015 - 22:08 #2
#1 Ja jeg har genstartet PC'n flere gange. Der er ingen problem med nettet. Routeren er også genstartet.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. november 2015 - 22:22 #3
Er der opdatering i opdaterings oversigt der er mislykket som måske driller?
Avatar billede brasso Forsker
23. november 2015 - 22:50 #4
I opdateringsoversigt står der fuldført ud for alle kørte opdateringer.
Avatar billede brasso Forsker
24. november 2015 - 07:51 #5
Sidste nyt!
I går aftes efter at jeg lod maskinen stå tændt i 4 timer, og efter en genstart, stod indikatoren pludselig på 61% hentet, efter endnu en genstart var der opdateringer klar til installation. Installationen kørte så åbenbart i baggrunden, der var stadig ingen fremskridt at se på status baren, men efter ca. 1 time, kom der besked om genstart, og nu ser det ud til at installationen er gennemført. Der er åbenbart et problem med at stattus baren ikke viser fremskridtet, selv om der sker noget i baggrunden. Iøvrigt tager det meget lang tid. Her til morgen prøvede jeg at sætte update til at søge efter opdateringer. Efter en time stod den stadig og kørte uden at der var meldt hverken det ene eller andet.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. november 2015 - 15:56 #6
Windows 10 er jo som default sat til at hente og installere opdateringer, og kører efter et fastsat mønster. Det kan være der går kuk i servicen når man selv vil hente opdateringer. Jeg har selv oplevet det på en win 7 maskine også. Det fremhævede ikke processen at jeg kørte den manuelt.
Men man burde kunne gøre det vil jeg give dig ret i.
Avatar billede brasso Forsker
24. november 2015 - 18:47 #7
Har lige tjekket Windows update, den melder nu ret hurtigt at der ikke er nye opdateringer. Så mon ikke det kører nu? Det kan selvfølgelig også være Microbløds servere der har været lidt rigeligt belastede.
Læg venligst et svar, så tråden kan lukkes.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. november 2015 - 19:15 #8
ping
Avatar billede ulvehun Juniormester
29. marts 2017 - 15:56 #9
Har et tilsvarende problem! Får nu jævnligt "blue screen", og har søgt mulige årsager. I min oversigt er der en opdatering (KB4015438), som ikke er blevet fuldført, og jeg får rådet at installere manuelt, men 1) er der ingen fremskridt, når jeg forsøger at hente den. 2) bliver skærmen blå og skal genstarte i de fleste tilfælde, jeg går ind i systemet. Har prøvet systemgendannelse, men den kan heller ikke gennemføres!
Denne opdatering skulle være installeret 23.3. Og der starter problemerne ?
Avatar billede brasso Forsker
29. marts 2017 - 17:16 #10
Ulven! Hvorfor skriver du på en løst tråd? Du bedes oprette en ny i stedet.
Avatar billede ulvehun Juniormester
29. marts 2017 - 18:08 #11
Oooops!! Har vist glemt, hvordan man gør