Avatar billede Foto-pigen Praktikant
23. november 2015 - 21:24 Der er 4 kommentarer

Windows live photo gallery

Jeg er helt fortabt. Er der nogen her der mon kan hjælpe.
Skal til en start sige at jeg ikke har meget forstand på PC,er, jeg er kun bruger og bruger min pc utroligt meget til foto og overførelser hver dag.
Siden jeg installerede Windows 10 for et par måneder siden er min "boks" med automatiske billede overførelse fra SD card, til pc forsvundet fra min pc. Jeg har ledt højt og lavt, og prøvet i indstillinger for billedoverførelser, Ringet til Microsoft og Asus "min PC" men lige lidt har det hjulpet, de sender bare bolden videre til hinanden.

Alt var såre nemt før, når jeg satte SD kortet i kom en boks fra "Windows live photo gallery" op, (tror jeg det var) og jeg kunne selv vælge i hvilken mappe jeg ville lægge mine billeder, navngive osv.
Nu skal jeg ind stifinder og finde DCIM og kamera for bare at komme ind til billeder og så derfra ind i billede mapper og finde den mappe jeg vil overføre dem til, og tilbage til DCIM og flytte billeder ind i mapper som den så ovenikøbet kun kopier men ikke flytter.

1. Det jeg tænker er om mit Canon kamera overhovedet stadig er installeret på pc,en, for hvis det ikke er det, kan systemet vel ikke finde frem til hvor de skal åbnes tænker jeg, og det måske er det der er årsagen, og hvor ser jeg om det er installeret? Og er det en Driver? og hvor ser man hvilke driver der er installeret på pc? Ja, har ledt og ledt.

2. Og hvor kan jeg se om Windows live photo gallery stadig er på min pc. Synes ikke jeg kan finde det nogen steder.

3. Jeg har kun denne web side jeg har fundet på nettet, til at vise hvor jeg vil hen, men denne arb. gang har jeg ikke kunne finde i det nye windows 10.
https://www.yumpu.com/da/document/view/25226847/yderligere-indstilling-ved-overfarsel-fra-kamera-til-computer

Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe :'(

Tak Sus.
Avatar billede milter Ekspert
23. november 2015 - 23:51 #1
Prøv at kigge på linket herunder. Klik på Vis alle for at læse det hele :

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/change-autoplay-settings#1TC=windows-7
Avatar billede Foto-pigen Praktikant
08. december 2015 - 08:35 #2
Tak for dit svar Milter, men link du har sendt gælder windows 7 !
I windows 10 ser alt helt anderledes ud.
Og jeg har været inde og prøvet alt i indstillinger på windows 10,
og desværre uden held, derfor dette råb om hjælp.
Mvh.
Avatar billede milter Ekspert
08. december 2015 - 12:55 #3
Undskyld, det var en svipser. Kig på linket herunder:

http://www.tenforums.com/tutorials/7119-autoplay-turn-off-windows-10-a.html
Avatar billede Foto-pigen Praktikant
08. marts 2016 - 17:21 #4
Tak for svar, men det hjalp mig ikke.