Avatar billede denero Juniormester
24. november 2015 - 11:25 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Sti til OneDrive fra Excel

Bruger flg. til at beskrive sti til OneDrive.

I forbindelse med ny App til Ipad blev navnet ændret, hvilket vil sige, at jeg skal ændre adresse i flere makroer. Hvis nu navn eller placering af OneDrive ændres endnu en gang, skal jeg det igennem en gang til. Kan der ikke laves, så man eks. i princippet henviser til "OneDrive location på computeren, så kan det jo også bruges på andre computere.

strPath = "C:\Users\pom\OneDrive for Business\Genbrugsstationer\PDF Format - diagrammer"

Det samme gælder vel for "pom", som er initialerne på bruger.

Bruger i Excel 2013
Avatar billede zer0c00l Juniormester
24. november 2015 - 12:29 #1
Jeg har læst dit spørgsmål tre gange, og forstår simpelthen ikke, hvad du mener :-)

Er det brugernavnet, der ændrer sig fra computer til computer? Altså "pom"? Eller hvad? Prøv at forklar det igen.
Avatar billede zer0c00l Juniormester
24. november 2015 - 13:00 #2
Hvis der må bruges VBA, kan du oprette et nyt modul med følgende 3 linjer:

Public Function UserName()
    UserName = Environ$("UserName")
End Function

Hvis du herefter i dit ark skriver:

A1:
C:\Users\

A2:
=Username()

A3:
\OneDrive for Business\Genbrugsstationer\PDF Format - diagrammer

A4:
=SAMMENKÆDNING(A1;A2;A3)

Så vil der i A4 komme til at stå:
C:\Users\pom\OneDrive for Business\Genbrugsstationer\PDF Format - diagrammer

eller

C:\Users\MargretheAlexandrineÞórhildurIngrid\OneDrive for Business\Genbrugsstationer\PDF Format - diagrammer

eller hvad brugeren nu måtte hedde.. Jeg ved ikke, om det er det, du er ude efter?
Avatar billede zer0c00l Juniormester
24. november 2015 - 13:03 #3
Eller naturligvis i én sætning som:

=SAMMENKÆDNING("C:\Users\";Username();"\OneDrive for Business\Genbrugsstationer\PDF Format - diagrammer")

Undskyld spam..
Avatar billede denero Juniormester
24. november 2015 - 13:49 #4
1. Navnet på OneDrive blev i forbindelse med en opdatering på min Ipad ændret.
Det tidligere navn står i temmelig mange makroer og det skal jo ændres til det nye navn, for at det kan bruges.
Det jeg spørger om er, om der findes en "kode", som kan finde OneDrive i min stifinder.

2. Desuden vil jeg gerne have, at brugerinitialerne hentes i den computer, som bruger makroen - "userinitials"

strPath = "C:\Users\pom(2)\OneDrive for Business (1)\Genbrugsstationer\PDF Format - diagrammer"

strPath = "C:\Users - ændres ikke

Genbrugsstationer\PDF Format - diagrammer" - ændres ikke
Avatar billede zer0c00l Juniormester
25. november 2015 - 08:29 #5
Med hensyn til punkt 2. I min løsning henter den brugerens Windows-brugernavn (som evt kunne være initialer). Skal den i stedet hente initialerne fra en tabel i selve makroen? Og skal man i så fald slå op i denne tabel med Windows-brugernavnet? Eller hvad?

Det er som om, du mangler at give nogle oplysninge :-) Har du noget kode i forvejen, vi må se? Så er det nok lidt lettere at forstå, hvad du mener.
Avatar billede denero Juniormester
26. november 2015 - 09:56 #6
Det, det handler om er, at finde mappen OneDrive på mit C drev. Denne mappe 2fik2 ændret navn i forbindelse med en opdatering på Ipad.

Er det ikke muligt, at finde OneDrive (på min computer) uanset navn?
Avatar billede denero Juniormester
26. november 2015 - 09:56 #7
2fik2 ="fik"
Avatar billede denero Juniormester
04. december 2015 - 09:42 #8
Lukker