Avatar billede ZeBa Ekspert
26. november 2015 - 01:45 Der er 5 kommentarer

Mobiltelefon i udlandet

Jeg har hørt skrækkelige historier om folk, der kommer hjem fra udlandet til en kæmperegning. Og nu skal jeg til Cuba men kan ikke finde ud af, hvad det er, jeg skal gøre for at være på den sikre side (jeg får ikke brug for den derovre, kun i en nødsituation).
Det er ikke kun ift. telefon. Jeg har fundet et smart oversætter program, men kan jeg heller ikke bruge det dernede uden at blive ruineret?
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2015 - 07:36 #1
Er med på en lytter

M.v.h
Avatar billede chalde Seniormester
26. november 2015 - 09:04 #2
- Slå al viderestilling fra (herunder telefonsvarer). Og gør det inden DK forlades.
- Slå dataroaming samt eventuelt mobildata generelt fra.

Mht. apps, så test om det virker uden data forbindelse inden du tager afsted og evt. find alternativer der gør.
Avatar billede wjens Guru
26. november 2015 - 10:19 #3
Jeg var i Cuba for to år siden. Måske er der sket noget derovre, men på det tidspunkt fandtes mobildata ikke. Overhovedet. Cuba er spændende, men ikke førende med internet og friheder. Wi-fi var kun på de store og dyre hoteller. Telefon dækning og sms var ok i byer.

Så hvis du skal ud og opleve landet, så regn med at gå offline mens du er der. Enig med chalde, find offline løsninger til det nødvendige.
Avatar billede finb Ekspert
26. november 2015 - 14:17 #4
Lad mobilen blive hjemme,
lad hotellet modtage besked.
Du kan alligevel ikke nå hjem hurtigt.
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2015 - 15:51 #5
kunne en mulighed ikke bare være at købet et lokalt kort med internet adgang

??????