Avatar billede aalekongen Nybegynder
26. november 2015 - 14:39 Der er 4 kommentarer

Ødelagt iPhone 6 - Hvad gør jeg?

Hej Eksperten.

Jeg ødelagde glasset på min iPhone 6, og som de fleste andre ledte jeg efter den billigste operatør. Jeg kom fra til en person gennem en fællesven, som kunne lave den for 950,-. Herfra gik det ned ad bakke.

Jeg fik telefonen efter en uge, med nyt glas, men det reagerede ikke ved tryk. Han fik selvfølgelig telefonen tilbage igen.

Han svarede ikke på flere beskeder, og efter megen spørgen (og tid!) fik jeg endelig et svar: "Glasset jeg bestilte var i stykker, og jeg bøvler med leverandøren angående nyt glas".

Efter to uger får jeg en besked fra ham igen, om at han har modtaget nyt glas, som han sætter i telefonen, men den virker stadig ikke. Han ved ikke hvad han skal gøre (der er nu gået halvanden måned), og jeg siger jeg bare skal have telefonen igen, så må jeg få den lavet hos en prof til lidt dyrere penge. Han smider et glas der ikke virker i telefonen, for at den ikke får transportskader.

Den autoriserede reparatør giver mig følgende besked: "Han har udskiftet hele glasset med tilsvarende komponenter, hvilket slet ikke var nødvendigt. Nu mangler der følgende i telefonen: bagplade til skærm, flexkabel, frontkamera, flex og proximity sensor, ørehøjtaler, metalholder til kamera og samtlige skruer til at montere førnævnte dele. Desuden kan telefonen nu ikke opdateres uden at gå i stykker, da den originale home-knap til skærmen mangler - jeg kan lave det for 2000,-, men den kan ikke opdateres efterfølgende".

Nu kommer mit spørgsmål så. Hvad kan jeg gøre ved dette??? Skal jeg sælge den og købe ny (hvis den overhovedet kan sælges), skal jeg få den repareret, og kan det gøres så den igen kan opdatere???

Kan jeg få ham banditten til at betale for noget af det?? I min optik har han jo faktisk ødelagt telefonen, ved at begive sig ud i noget han ikke magter rent teknisk. Kan man inddrage hans forsikring til at betale for den ødelagte iPhone? Eller er jeg bare dum at vælge den "billige" løsning i første omgang?

Håber meget i kan hjælpe, det drejer sig om en iPhone 6 128gb i guld.

Mvh
Frederik
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2015 - 15:19 #1
humac det kan og vis jeg var dig så vil jeg kke ta så dan en til det ta en prof da vis de laver G i den så for du en ny af dages forsikring
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2015 - 16:42 #2
kortlink.dk/facebook/hwua
Avatar billede Blueeyez Mester
26. november 2015 - 18:41 #3
En iphone kan nulstilles via icloud (Er jeg selv nød til, da jeg hverken kører Windows eller mac på mine maskiner, men Linux Ubuntu).

Du har fået en uautoriseret person til at rode med din iphone og derfor mener jeg det er på eget ansvar.. Du kan nok godt tage sagen op, men jeg tvivler på du kan pege fingre af nogen.. Det svare jo til at køre sin bil til reperation ved en uautoriseret mekaniker..

Jeg køber selv Apple udstyr igennem Humac, da jeg har god erfaring med dem, men jeg har aldrig ødelagt en skærm.. Godt råd.. Køb panser glas..
Avatar billede tim jay Juniormester
15. november 2016 - 04:53 #4
Hvis din iphone 6 kun skader på indre dele, kan du vælge at udskifte at løse. Dette websted kan ønske at søge hjælp. http://ydtparts.com/product/apple/iphone/iphone-6