Avatar billede skaanning Seniormester
26. november 2015 - 15:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

opdateringer mellem access og excel

Hej jeg har lavet en database der er linket til et excel ark, jeg kan godt opdatere mit excel ark og der ved opdateres min access DB, jeg kan ikke få lov til, at rette i access delen eller de Query jeg f.eks laver i Access , det kunne man i tidligere versioner af access er der en der ved hvordan man gør i 2007 og frem?
Avatar billede terry Ekspert
26. november 2015 - 16:12 #1
https://support.microsoft.com/da-dk/kb/904953

and I'm sure it also applies to newer versions of Excel/Access

So your best bet is to import the data or use automation.
Avatar billede skaanning Seniormester
27. november 2015 - 06:38 #2
hi IT dont work, when I link between My Excel sheet and access I can make changes in Excel but not in access, but I so a video on youtupe where hi dit IT, but IT was in an Older version off access
Avatar billede terry Ekspert
27. november 2015 - 08:02 #3
If you look at link it also says that you cant make changes in Access. It also suggests you IMPORT the data so you can make changes in Access.
Avatar billede skaanning Seniormester
28. november 2015 - 17:47 #4
Yes that s also what i know but, my questions also was, have do i do i 2010 because it was possible in early versions of access:))
Avatar billede terry Ekspert
29. november 2015 - 10:50 #5
The link is saying you can not since 2007, so that means 2010 also, you have to import.
Avatar billede terry Ekspert
28. januar 2016 - 13:15 #6
?
Avatar billede terry Ekspert
28. januar 2016 - 18:13 #7
thanks