Avatar billede mohnsen Praktikant
26. november 2015 - 15:51 Der er 2 kommentarer

Forbind wrt54g 2.2 til tådløst netværk

Hej

Vi er 2 personer med hver vores stationære computer på et kontor.
I selve huset er der trådløst netværk.

Vi har en WRT54G router som vi gerne vi bruge med kabel til vores lokale netværk (for øget stabilitet), men samtidig vil vi også gerne på nettet.

Begge computere har trådløst netkort og kan forbinde via dette til hinanden og til internettet udenom wrt54g, men især den ene computer oplever at miste forbindelsen, og det er rigtig irriterende...

Enten skal vi køre med 2 netværk samtidig, så det trådløse netkort håndterer internettet, og det kablede håndterer lokalnettet, men dette lader ikke til at virke... Så snart LAN netværket er aktiveret forsvinder internettet - deaktiveres LAN, så er der hul i gennem til internettet igen. Jeg har også forsøgt at sammenknytte de 2 forbindelser uden held...

eller også skal wrt54g sættes op til at kunne få internetforbindelse fra det trådløse netværk i huset, og så have kabler til de 2 computere - Hvordan gør man det?

hilsen Claus
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2015 - 23:51 #1
du kan jo prøve og køre denne her http://virtualrouterplus.com/da/
Avatar billede puren Ekspert
21. december 2015 - 11:55 #2
forstår jeg dig rigtigt...

du vil gerne have kabel forbindelse på dine computer og på nettet via WIFI??