Avatar billede bb69 Seniormester
27. november 2015 - 14:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

skifte skærm på samsung galaxy s3

Hej.
Jeg har en samsung galaxy S3 GT-I9300 ( med ødelagt skærm )
og en GT-I9305, jeg vil gerne sætte skærmen fra GT-I9300 over på den anden, kan man det ?
Avatar billede kurtba Ekspert
27. november 2015 - 21:49 #1
Det kan du formentlig godt, da begge jo er S3 modellen. Men har du set, hvordan man gør?
Du skal have fat i noget specielt tape, idet skærmen et sat fast med denne dobbeltklæbende tape. Det er et pillearbejde at få lavet det rigtigt, således at den også bagefter er tæt og kan holde skidt ud.
Mytrendyphone skifter skærmen for 399 kr.
Avatar billede bb69 Seniormester
28. november 2015 - 03:55 #2
Jeg har kigget på nogle youtube videoer som beskriver hvordan man skifter det yderste lag glas, jeg tænkte på at skifte hele skærmen, som jeg forstår er der en ydre skærm og lcd skærmen indenunder
Avatar billede kurtba Ekspert
28. november 2015 - 21:42 #3
Det er korrekt. Men den ydre skærm sidder fast med det specielle tape og tapen beskytter så også mod, at der kan komme skidt og snavs ind mellem ydre skærm og selve lcd delen.
Avatar billede bb69 Seniormester
29. november 2015 - 03:46 #4
så hvis det kan lade sig gøre vil jeg flytte den ydre skærm og lcd skærmen uden at dele dem, simpelthen bare flytte de 2 dele over på den anden uden at skille noget ad
Avatar billede kurtba Ekspert
29. november 2015 - 08:56 #5
Har du fundet en beskrivelse af, at det kan lade sig gøre?
De beskrivelser jeg har set viser,at man skal tage glasset af, før man kan tage lcd af, og så har man brudt den tape, som skal holde skidtet ude.
Så det er jeg ret sikker på, at du ikke kan.
Avatar billede bb69 Seniormester
29. november 2015 - 10:45 #6
ja ok, så kan det godt være at det ikke kan lade sig gøre, havde håbet på at man kunne gøre det som jeg beskrev, det ville være så meget nemmere end at skille det ad.
Ved du hvor man kan købe det tape man skal bruge
Avatar billede kurtba Ekspert
29. november 2015 - 16:45 #7
Nej, det ved jeg ikke. Der er formentlig kun hos reparatører, at man har sådan noget.
Avatar billede bb69 Seniormester
29. november 2015 - 18:49 #8
ok, det kan være der er nogle andre herinde der ved det :-)