Avatar billede zola Novice
29. november 2015 - 13:35 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

ugyldig tilmeldning til firma/PointWorld

Jeg har netop fået mail om at PointWorld har trukket nogle penge på min bankkonto.
Det forstår jeg ikke noget af, da jeg aldrig har ønsket dette eller tidligere har modtaget nogen som helst mail fra firmaet om dette.
Endnu er der dog ikke trukket noget på min konto..

hvad skal jeg gøre ???Og hvorfor har jeg fået en sådan mail ?

Se nedstående mail:

":10 AM (11 hours ago)

to me

P

Hi Karsten ,
Your premium advantages have been renewed.
Billed to:
engvad@gmail.com
Karsten

DK

Payment ID:
3667598
Receipt Date:
Order Total:
399.00 DKK

Description
Item
Amount

PointWorld Premium 30 days (Automatic Renewal)
Subscription
319.20 DKK

VAT
79.80 DKK

Order Total included VAT:
399.00 DKK

Automatic renewal: Your membership will automatically renew and your credit card will be processed for the next term. More info! »
Info:
CM Network A/S Skibbrogade 3, 2 floor 9000 Aalborg Denmark CVR: 33497431
Email: support@pointworld.com
Avatar billede milter Ekspert
29. november 2015 - 16:51 #1
Prøv at kigge her:

http://nettips.dk/pointshop-kvalmende-og-ubehageligt/

https://dk.trustpilot.com/review/www.pointworld.com

http://politiken.dk/forbrugogliv/forbrug/forbrugersikkerhed/ECE2443482/firma-faar-dom-for-at-snyde-kunder-paa-nettet/

Læg mærke til, at de positive anmeldelser på trustpilot ser ud til at komme fra mennesker, som formentligt tjener penge på de positive anmeldelser.

Kontakt din bank og bed dem blokere betalingen og fortæl Pointshop via deres kundeservice, at de vil blive politianmeldt.
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2015 - 12:04 #2
engvad@gmail.com Er det din mail.
Avatar billede zola Novice
05. december 2015 - 22:26 #3
ja
Avatar billede zola Novice
05. december 2015 - 22:28 #4
>>milter

Tak for godt råd. Har først fået kontaktet min bank via mail idag - må så evt. ringe til dem igen mandag.

Har også læst artikelv fra dit link til politiken.
Er det ellers et firma du kender til ??
Avatar billede milter Ekspert
06. december 2015 - 00:52 #5
@zola.

Nej, jeg kender ikke personligt firmaet, som prøver at luske penge fra dig. Jeg ved bare, at der findes et utal af den slags, og at jeg selv og mange andre har været udsat for lignende forsøg fra andre af samme slags.

Af personlig erfaring og gennem læsning om andres erfaringer med lignende firmaer har jeg lært, at det bedste forsvar mod dem er et angreb med trusler om politianmeldelse. De fleste af dem ved nok også, at det tager meget lang tid at behandle den slags anmeldelser, og derfor fortsætter de, indtil presset bliver for stort. I mellemtiden vælger de at fortsætte og prøver at klemme så mange penge som muligt ud af mennesker, som ikke straks truer med politianmeldelse.

Dit bedste forsvar er at ringe til banken så hurtigt som muligt, hvis du allerede har givet dem dit kontonummer. Hvis pengene allerede er blevet trukket på din konto, kan det komme til at tage lang tid, før du får dem tilbage, og måske er det allerede for sent. Du skulle have kontaktet banken med det samme.
Avatar billede MADOlsen Forsker
07. december 2015 - 08:59 #6
Dit bedste forsvar er at ringe til banken så hurtigt som muligt, hvis du allerede har givet dem dit kontonummer.

Det værste der kan ske, hvis de har fået fat i kontonummeret (og reg.nummeret), at at sætte penge ind på hans konto.

Kortnummer, udløbsdato og kontrolcifre derimod ... ;-)
Avatar billede zola Novice
22. december 2015 - 22:20 #7
hej igen. Er der en af jer der poster et svar - evt. >> Milter ?
1) Jeg har skrevet flere gange til support ved pointworld men har kun fået nedenstående mails tilbage.
Imidlertid lykkedes det mig at få banken til at gå ind i sagen, så jeg foreløbig har fået mine penge tilbage. Om der så sker noget i forhold til pointworld må guderne vide.

Mail Delivery Subsystem <mailer-daemon@googlemail.com>
Dec 12 (10 days ago)

to me
English
Danish  Translate message
Turn off for: English
This is an automatically generated Delivery Status Notification

THIS IS A WARNING MESSAGE ONLY.

YOU DO NOT NEED TO RESEND YOUR MESSAGE.

Delivery to the following recipient has been delayed:

    support@pointworld.com

Message will be retried for 2 more day(s)

Technical details of temporary failure:
The recipient server did not accept our requests to connect. Learn more at https://support.google.com/mail/answer/7720
[(0) pointworld.com. [23.100.1.29]:25: socket error]

----- Original message -----

DKIM-Signature: v=1; a=rsa-sha256; c=relaxed/relaxed;
        d=gmail.com; s=20120113;
        h=mime-version:date:message-id:subject:from:to:content-type;
        bh=RUU2wQ2taP4li7e6lL8Ym7GG//kHh70wURVFsx64fig=;
        b=s9mTNyMr19OUbpFpdPI6A/PAAGmxCfI5APdUtXq7rwXQiOEyym52DT+ZkmDdm/kO4/
        FBOmUy5TVxDU2D1KDwrGysH2OVr/j5MehjoUj+H9hyk7MGcXo57u99hZ8UihRr16/O1g
        L4/QFceGVLqzOBvBO3djjdLxKFWBQuJd/DwBN0depajgn4EuJRpSOicZNeZgSR2t5ba2
        VY4B+elp6fO/8YnoDBXWYepZeXgeZJzlsOK/bWk1Kp2SCu0SHBU0JYnr6EgdXCCxgNKl
        t6G0cDjhhM5BhNQGo+kjrQQ8SuYFXUujNdQc4lpgqYL35TlmguUMeUJQNGHUaV8ND7HW
        IEeA==
MIME-Version: 1.0
X-Received: by 10.194.185.6 with SMTP id ey6mr19922449wjc.42.1449838718044;
Fri, 11 Dec 2015 04:58:38 -0800 (PST)
Received: by 10.27.52.15 with HTTP; Fri, 11 Dec 2015 04:58:38 -0800 (PST)
Date: Fri, 11 Dec 2015 13:58:38 +0100
Message-ID: <CADVJVj5Y0FE=6PaZ32wu2Y-XdRs276zu76-JLGQhSuxSvH2d9Q@mail.gmail.com>
Subject: Hello from Karsten
From: Karsten Engvad <engvad@gmail.com>
To: support@pointworld.com
Content-Type: multipart/alternative; boundary=047d7bea40b6c5570105269ee1ea

Mail Delivery Subsystem <mailer-daemon@googlemail.com>
Dec 13 (9 days ago)

to me
English
Danish  Translate message
Turn off for: English
This is an automatically generated Delivery Status Notification

THIS IS A WARNING MESSAGE ONLY.

YOU DO NOT NEED TO RESEND YOUR MESSAGE.

Delivery to the following recipient has been delayed:

    support@pointworld.com

Message will be retried for 1 more day(s)

Mail Delivery Subsystem <mailer-daemon@googlemail.com>
Dec 14 (8 days ago)

to me
English
Danish  Translate message
Turn off for: English
Delivery to the following recipient failed permanently:

    support@pointworld.com

Technical details of permanent failure:

Click here to Reply or Forward
2.22 GB (14%) of 15 GB used
Manage
Terms - Privacy
Last account activity: 0 minutes ago
Details
People (2)
Mail Delivery Subsystem
Add to circles

Show details
Avatar billede zola Novice
22. december 2015 - 22:22 #8
>>Desuden har jeg efter længere tids samtale med en eller anden engelsk talende person ved pointworld, fået hende til at sende en bekræftelse på udmeldingen.
Avatar billede milter Ekspert
23. december 2015 - 15:34 #9
Det er typisk for den slags foretagender, at der ikke svares på mail. Den, du talte med på engelsk, sad sikkert i Bangladesh eller  Indien.

Men hold øje med, at de ikke igen trækker penge på din konto.
Avatar billede zola Novice
30. december 2015 - 19:55 #10
>>Miller

Nemlig - skodfirma !

De hæver ikke flere penge hos mig.  Fik mig et nyt  dankort  :-))
Avatar billede milter Ekspert
30. december 2015 - 20:10 #11
Det lyder som en god ide :-)