Avatar billede BooSay Nybegynder
04. december 2015 - 06:17 Der er 4 kommentarer

Copyright?

Hej, jeg er ved at lave en ny hjemmeside. Jeg har kigget meget på Air-Wheel.dk - og lavet en kopi af deres hjemmeside. Kan se at deres hjemmeside er lavet af Shopify, så har også skrevet deres navn på!

Er det ulovligt?
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2015 - 09:51 #1
Det er ikke som sådan shopify der har lavet siden, men air-wheel.dk benytter shopify som deres cms/crm system, så det er sikkert en skabelon de har brugt, spørgsmålet er om den er gratis eller det er en de har betalt penge for.

Hvis det er en gratis og du har "lånt" layoutet er det svært at claime copyright på den, det er selvf. ikke god skik at kopieres andres værk, men rigtig mange sider ligner og har den opbygning som denne skabelon benytter sig af. Er det en der er betalt for, kan det være hvis din side ligner rigtig meget at de kan komme skrive til dig og sige at du skal lave det om.

Så spørgsmålet er hvor meget har du kopieret, hvor meget det ligner osv.
Hvis du ikke benytter shopify skal du nok ikke bruge deres navn, det er mere misvisende efter min mening.
Avatar billede BooSay Nybegynder
04. december 2015 - 14:56 #2
Ok. jeg har lavet den om til: http://altingo.dk/kopi/air-whee.dk/

Og du tror ikke at man kan få en bøde?
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2015 - 14:38 #3
Det ved jeg ikke om man som sådan kan få en bøde for, nu er det mere eller mindre en direkte kopi du har lavet, men med andre produkter, så det er nemt at argumenterer for at du har "stjålet" designet.

Hvad jeg ikke forstår er hvorfor vil du lave en direkte kopi? Jeg ville ændre noget så det var mere mit eget så at sige. Der er jo rig mulighed for at ændre bare nogen farver og knapper til at være noget andet der passer mere til iphone/mobil stilen hvis det endelig er.
Avatar billede BooSay Nybegynder
07. december 2015 - 15:33 #4
Ok tak ;-)