Avatar billede Slettet bruger
10. december 2015 - 18:34 Der er 3 kommentarer

.htaccess root domain og subfolder

Hej Drenge,

Jeg har et issue med .htaccess...

jeg vil gerne have et redirect der ligner noget ala

www.domain.com, domain.com eller domain.com/* skal til comon.domain.com
hvis mitsite.domain.com skal den til subfolder/domain mitsite.domain.com
hvis site2.domain.com skal den til site2.domain.com

er der en der kan hjælpe _D
Avatar billede moddi100 Seniormester
10. december 2015 - 18:43 #1
Hvis jeg har forstået dig rigtigt, så skal alt som standard til comon.domain.com (med respekt for dine 2 undtagelser):

RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} !^comon.domain.com$
RewriteCond %{HTTP_HOST} !^mitsite.domain.com$
RewriteCond %{HTTP_HOST} !^site2.domain.com$
RewriteRule ^/?(.*?)$ http://comon.domain.com/$1 [L,R=301]
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2015 - 18:59 #2
Hej moddi100 .. tak for svar..

RewriteEngine On <-- starter rewrite engine

RewriteCond %{HTTP_HOST} !^comon.domain.com$ <-- er ikke logisk
resten giver mening, kan du forklar hvorfor comon også skal have en linje i starten ?
Avatar billede moddi100 Seniormester
10. december 2015 - 20:17 #3
Fortolkningen lyder således:

RewriteCond %{HTTP_HOST} = Hvis domænet
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^comon.domain.com$ = Er præcis lig med comon.domain.com
RewriteCond %{HTTP_HOST} !^comon.domain.com$ = Er alt andet end comon.domain.com

Dette anvendes da vi ellers vil sende den besøgende i en uendelig løkke. Hvis den besøgende allerede er på det rigtige (sub)domæne, så skal han ikke sendes til samme sted igen.

Uden denne linje ville forespørgslen se således ud:
blabla.domain.com ->
comon.domain.com ->
...

Men anvender vi nu den linje, ja så stopper vi, når "destinationen" altså rette domæne er opnået:
blabla.domain.com ->
comon.domain.com