Avatar billede gregorian Nybegynder
19. december 2015 - 16:44 Der er 5 kommentarer

Hvordan sætter jeg dette netværk korrekt op?

Jeg har nogle store udfordringer i øjeblikket, hvor jeg har store problemer med vores trådløse netværk, som underperformer big time, hvor det i perioder rammer bunden på 3mbit/0.7mbit, imens internetforbindelsen er imellem 35-50mbit.

Vi har kigget på det grundlæggende: 2.4ghz vs 5ghz, har skiftet kanaler, ændret placering og andet, men der er fortsat problemer.
Problemet er særligt tydeligt i den ende anden af lokalerne ift det andet, som hr ca 30m imellem med papvægge mer murstens ydervægge.

Vi benytter kun Apple maskiner

Jeg har virkelig brug for en hånd her og håber at en kan hjælpe mig her.

Hvad gør jeg ????? - hvordan sætter jeg dette netværk ordentligt op så det kan performe?

Skal jeg nøjes med at tilkoble 2 stk ubiquiti Unifi, som er bestilt som accesspoints og så fortsat bruge WIFI fra Huewai routeren ? ellers vil jeg få bedre performance hvis jeg tilkobler min TP_Link_ac1750 til routerens LAN port og i stedet bruger denne routers antenne til WIFI? - I såfald, hvordan opsætter jeg dette korrekt?

Nuværende opsætning
Internet fra 3 (Huewai E5170 4G router)
http://consumer.huawei.com/minisi.../worldwide/e5180/index.htm

Udstyr til rådighed

1 stk TP-link AC1750 PRO
http://www.tp-link.dk/products/details/cat-9_Archer-C7.html

Udstyr som er bestilt

2 stk Ubiquiti UniFi AP-AC-PRO
https://www.ubnt.com/unifi/unifi-ap-ac-pro/

Udstyr som skal være tilkoblet

HP OfficeJet Pro 8610
http://support.hp.com/.../hp-officejet-pro-8610-e-all.../5367603
Avatar billede moddi100 Seniormester
19. december 2015 - 21:37 #1
Jeg ville først og fremmest gå væk fra at det er mobilt 4G internet, der driver det hele. Se om det ikke er muligt at få fiber eller som minimum TDC's kobberkabler.

Nu er det godt nok ikke den billigste 4G-router, men jeg ville også gå væk fra at anvende dens WiFi. Under alle omstændigheder er dine to Access-point klart bedre til den del.
Avatar billede gregorian Nybegynder
20. december 2015 - 11:46 #2
Hej Moddi

Problemet er at den hurtigste forbindelse hvor vi er kan kun leveres til 12/3mbit på kobber og det vil koste 1500kr/måned fremfor 250kr/måned for 50/25 Mbit 4G..

og det er ikke muligt at få fiber..

så jeg har kun denne mulighed som jeg skal have det bedste ud af
Avatar billede moddi100 Seniormester
20. december 2015 - 12:01 #3
Ja det kan jeg godt se, så er det lidt strengt. Jeg synes bare aldrig jeg opnår noget nær samme stabilitet med mobilt bredbånd.

Hvordan er signalet, hvis man er koblet på via kabel til 4g-routeren? Er det så svingende på samme måde, som hvis man kører wifi ? Start med at undersøge hvor flaskehalsen er, test f.eks. følgende:

- Stabil forbindelsen ind i huset (4G)
- Stabilt via wifi fra 4g-router, 5 meter fra
- Stabilt via wifi fra 4g-router, 30 meter fra
- Kabel via 4g-router, 30 meter fra
Avatar billede gregorian Nybegynder
20. december 2015 - 21:48 #4
- Stabilt via wifi fra 4g-router, 30 meter fra, er vhor problemet opstår, hvorfor at det netop er derfor jeg spørger til hvordan jeg sætter mit WIFI korrekt op?
Avatar billede moddi100 Seniormester
20. december 2015 - 21:59 #5
Er det i samme bygning? Er der mulighed for at føre et kabel eller evt. powerline (via elnettet)?