Avatar billede pjatmail Mester
25. december 2015 - 20:05 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Startknap virker ikke i windows 10

Starten af problemet er windows knappen med flere nederst i højre hjørne - disse virker ikke. Når jeg klikker på windows/startknappen kommer der en meddelelse omkring en kritisk fejl og der kan ikke gøres andet end at logge af og på igen. Resten af maskinen virker tilsyneladende fint.
Jeg har forsøgt følgende råd fra microsoft, uden held:

Windows tasten + x og vælg kommandoprompt (administrator)

1. Skriv - dism /online /cleanup-image /restorehealth og tryk på enter, vent på kommandoen er færdig.
2. Skriv - sfc /scannow og tryk på enter

Husk mellemrummene i begge kommandoer.

Hvis dette ikke hjælper prøv:

1. tryk på Crtl+alt+Del og åben jobliste
2. tryk på filer -> start ny opgave -> Skriv msconfig og sæt flueben i boxen om administrative rettigheder.
3. Vælg Boot og Sikker start med netvæk.
4. Genstart computeren
5. Efter computer er genstartet, gentager du trin 1-2
6. Fjern flueben i sikker start og genstart

Hvis det stadig ikke løser problemet, prøv følgende:

1. Højreklik på start knappen
2. Kontrol panel
3. Fjern et program
4. Fjern antivirus programmet på computeren
5. Genstart og se om fejlen er væk

Derudover er dropbox afinstalleret.

Jeg har forsøgt at oprette en ny bruger (fra administrator kontoen) men det er heller ikke muligt, det eneste der sker er at der kommer et hurtigt glimt af et skærmbillede eller lign. når jeg klikker på opret ny bruger.

Jeg har endvidere forsøgt med et genoprettelses punkt en månedstid tilbage - ligeledes uden held.

i min søgen på hjælp støtte jeg i dag på dette program som skulle hjælpe med at slette avg web tune up, da jeg ikke på anden måde kunne slette det! Programmet er Reason Core Security, og klarede jobbet!
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2015 - 20:34 #1
Tak for tip med AVG Web Tune som der er et lokkemadsprogram :-(
Prøvede du AVG's removal Tool til antivirusprogrammet?

At start ikke virker kan der være flere problemer i. Deltog i en tråd hvor spørger ikke kunne højreklikke på ikoner i taskbar
Har du også dette problem?

Prøv at gå i alle apps og find Powershell.
Højreklik og kør som administrator.

Copy/paste dette ind

Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}

Du kan se noget tilsvarende her:

http://answers.microsoft.com/en-us/insider/forum/insider_wintp-insider_desktop/start-menu-doesnt-open-in-windows-10-tech-preview/3edf2294-7b5c-4b48-88ea-9bed66f0538b?auth=1
Avatar billede poko1 Ekspert
25. december 2015 - 20:39 #2
Tryk på Windows tasten+R indsæt linjen nedenfor og tryk ok
blot for at se om System 32 er ok!

C:\WINDOWS\system32\shutdown.exe -f -s -t 00
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2015 - 20:40 #3
Du skal muligvis genstarte pc når du har gjort dette.
Jeg håber det løser dit problem?
Avatar billede pjatmail Mester
25. december 2015 - 21:57 #4
poko1: systemet virkede - computeren lukkede uden nogen advarsel :o)

220661: Dit forslag i #1 virkede øjeblikkeligt uden genstart - Tak for hjælpen, læg et svar så lukker jeg spørgsmålet igen.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2015 - 23:18 #5
Det lyder godt :-)
Velbekomme.
Svar
Avatar billede pjatmail Mester
26. december 2015 - 08:41 #6
#1

AVG's removal Tool blev ikke prøvet, jeg startede med at fjerne avg via tilføj/fjern programmer - men kunne ikke efterfølgende fjerne web tune via samme metode.

Mht. at højreklikke på startknappen så var der ikke noget problem i det.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. december 2015 - 09:12 #7
Nej Den der Web Tune er noget sværere at fjerne. Har prøvet for nogle år siden, og jeg var nødt til at fjerne oplysninger om den manuelt i registreringen, samt at overskrive mapper med et program for at komme den helt til livs.
Reason Core Security kender jeg ikke, men måske jeg skulle se på programmet :-)
Jeg hopper af tråden her.
Avatar billede lopet Praktikant
29. marts 2016 - 11:02 #8
Jeg har prøvet alt og intet hjælper. Men det gør Ninite Classic Start
https://ninite.com/