Avatar billede juzas Mester
27. december 2015 - 14:17 Der er 5 kommentarer

Spøgsmål omkring timer?

Hej, har en timer som køre med 1000 i interval uden stop, som skriver i min label om der er internet forbindelse (Connected, Disconneted).

Problemet er at når der kommer forbindelse til nettet skal timeren klikke på "Button1" men efter som der ingen stop skal være på timeren bliver den ved med at klikkes på "Button1".

Nogle som kan hjælpe med et "En gangs klik", selv om timeren køre? :)
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
27. december 2015 - 14:24 #1
Skal det forstås sådan at når der kommer forbindelse, så skal der klikkes og så må der ikke klikkes før forbindelsen har været væk
Avatar billede juzas Mester
27. december 2015 - 15:16 #2
Yep. :P
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
27. december 2015 - 15:30 #3
Jeg kan ikke lige gennemskue om dette vil virke - jeg har ikke en Delphi på denne maskine.

På timeren
if connected and (fIsClicked = False) then
  KnapClick(Self)
else
  fIsClicked := False;

På knappen
fIsClicked := True;

fIsClicked er en variabel du erklærer på Private sektionen af din form. Der for f som felt
Avatar billede juzas Mester
27. december 2015 - 16:08 #4
Hej Hugo. Har prøvet et leje lidt med din kode, men kan ikke helt få det til at fungere.

Hvad skal jeg skrive for at registrere "fIsClicked" i Private sektionen?

"connected" er det bare "form1.Label30.Caption= 'Connected'"?

"KnapClick(Self)" hvordan registeres den?
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
27. december 2015 - 19:26 #5
connected er bare navnet på den funktion du har til at checke din internetforbindelse. Jeg går ud fra at den returnerer True/False alt efter om der er forbindelse.

KnapClick(Self) er bare navnet på den procedure du kalder når du klikker på en knap - du skal selvfølgelig sætte dit navn ind.

Hvis du skriver fIsClicked: boolean; lige under hvor der står Private oppe i toppen af din forms kode så burde det virke. Ellers lav det som en global variabel hvis du hellere vil det (dem hader jeg personligt)