Avatar billede snaptil Nybegynder
05. januar 2016 - 14:56 Der er 1 løsning

forslag til database

Hej Alle

Jeg har brug for et planlægnings værktøj.

indtil videre har jeg brugt Excel lister, hvor hver opgave har sit eget faneblad. Jeg har så hentet klient info fra et faneblad over til hvert enkelt opgavefaneblad.

Faneblad1: Kundeliste:
klient nr.
klient navn
ansvarlig/hvem laver opgaven
Årsafslutning (hvilken dato skal regnskabet afsluttes, deadline er 5 mdr. efter)
typer af opgaver:
moms 1. kvartal
moms 2. kvartal
skat
regnskab
osv.

Faneblad 2 (MOMS 1. kvartal)
Henter de klienter som skal have moms 1. kvartal. Her skrives så tekst om opgaven er udført mv. eller status på opgaven såfremt den ikke er færdig.

Problemet:
Problemet er hvis jeg har afgang eller tilgang af en klient, skaber det problemer i de øvrige ark.

Ligeledes kunne det være rart at kunne lave et udtræk på opgaver der ikke har overholdt deadlines og er overforfaldne.

På sigt kunne databasen direkte bruges til:
Fremtidig planlægning
Præsentere daglige opgaver og opgaver som er forfaldne.

Jeg overvejer at lave en acces database, men det er 10 år siden jeg sidst lavede en. Ligesom jeg ikke er sikker på at denne holder mere en 2-3 år før noget nyt bør være på sin plads.

Så er der nogen der har erfaringer med IT løsning som vi kunne anvende, evt. en acces database modul eller måske nogle formler i Excel jeg har overset som vi kan bruge indtil den gode løsning springer frem ?
Avatar billede snaptil Nybegynder
05. januar 2016 - 14:58 #1
lukket