Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2016 - 12:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Scheduleret backup af SQL 2014 database

Hej

Kan nogen fortælle, hvordan jeg kan schedulere en backup af en SQL 2014 database?
Avatar billede terry Ekspert
08. januar 2016 - 12:43 #1
Avatar billede terry Ekspert
08. januar 2016 - 12:44 #3
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2016 - 13:40 #4
Mangler SQL Server Agent....
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2016 - 13:41 #5
Mangler SQL Server Agent
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2016 - 14:30 #6
Tror jeg vælger at lave et script tilsvarende nedenfor:

USE [Demo Database NAV (9-0)];
GO
BACKUP DATABASE [Demo Database NAV (9-0)]
TO DISK = 'C:\backup\BU0801.Bak'
  WITH FORMAT,
      MEDIANAME = 'Nav2016',
      NAME = 'Full Backup Nav2016';
GO

Kan nogen fortælle hvorfor dette script laver en backupfil, der kun fylder 1/4 af hvad manuel backup Management Studio gør?

Kan nogen også fortælle, hvorfor jeg ikke kan skrive til en netværkssti i stedet for c:\backup?
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2016 - 15:15 #7
Og hvordan jeg schedulerer dette script :-)
Avatar billede gorgemuld Nybegynder
10. januar 2016 - 15:44 #8
Step 1: Du skal sørge for at din SQL Agen Service kører og at servicen står til at starte automatisk.

Step 2: Jeg ville lave en Maintenance Plan, via SQL Management Studio.
Her vil du via gui kunne vælge hvor den sakl gemmme dine filer, om den skal rydde op i dem efterhånden og hvornår du vil have kørslen til at køre.

Grunden til at du ikke kan skrive på netværksstier, gætter jeg på skyldes at den bruger som SQL Agenten afvikler under, ikke har rettigheder til at skrive på den sti du har angivet.

Hvis dette giver lidt bøvl, må du lige vifte med flaget.