Avatar billede LarsLj Novice
08. januar 2016 - 13:23 Der er 4 kommentarer

Access formular vis kalender

Hej

Jeg har et indtastningsfelt (tekstfelt) i en Access formular, som jeg præudfylder med dags dato. Feltet er formateret til "Kort datoformat".

Jeg vil gerne have, at der popper en lille kalender op, når brugeren klikker på feltet. Er der nogen, der ved, hvordan man gør det og evt. har et link til en tutorial?

Vh
Lars
11. januar 2016 - 13:25 #1
Hej
jeg kan ikke lige se hvilken Access-version du benytter (det er lidt forskelligt fra version til version) men i 2010 kan du:

add a textbox, set its Format property to one of the Date formats, and set its [Show Date Picker] property to "For Dates". Now, when you set the focus to thaqt textbox, a little calendar icon will display to its right. Click that little icon and a proper calendar control will display.

klippe fra:
http://answers.microsoft.com/en-us/office/forum/office_2010-access/date-picker-control-on-an-unbound-form-in-access/8c34e1ca-f133-4e70-9943-1fb81a86cf7d?db=5&auth=1

Med venlig hilsen

Birthe Lauridsen
Praktisk IT
Avatar billede LarsLj Novice
12. januar 2016 - 08:45 #2
Hej Birthe

Tak for dit svar. Jeg bruger Access 2016. Under feltets egenskaber i fanen Format sætter jeg Format til "Kort datoformat" og Vis datovælger til "For datoer". Under fanen Data er Tekstformat sat til "Almindelig tekst". Det burde virke, det gør det bare ikke her. Mærkeligt nok, for din forklaring virker helt rigtig på mig. Hvis du har en idé om, hvad jeg gør galt, så må du meget gerne sige til.

Venlig hilsen
Lars
12. januar 2016 - 09:56 #3
Hej
Ja det lyder mærkeligt. Jeg har et datofelt der er formateret på samme måde og der virker det.

Det må jo så være en af de andre formatmuligheder der driller. Interessant.
Der er mange af dem og ikke nogen jeg syntes ligger lige til højrebenet. Du er velkommen til at sende mig et skærmbillede af værdierne under fanen Alt så vil jeg sammenligne med valgene i mit datofelt. Du kan finde adressen på min hjemmeside.

med venlig hilsen

Birthe Lauridsen
Praktisk IT
Avatar billede LarsLj Novice
12. januar 2016 - 12:36 #4
Du har sikkert ret, det er da et sted at starte!