Avatar billede Gilberto Novice
13. januar 2016 - 17:12 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

ASUS N53S

hej
jeg sidder med knægtens bærbar en ASUS N53S
den vil ikke starte
han sad en dag og spilles og så slukkede den bare sådan :)

det skal siges at batteriet er fladt så der skal være strømforsyning på hele tiden
men den starter ikke fuldt ud man kan se at den blinker i skærmen men slukker igen

så jeg tænker på om det evt kan være DC bøsningen der skal skiftes eller om det er hele motherboardet der er gået
hvis det er det sidste kan det være lige meget for det bliver for dyrt

jeg syntes de lugter lidt brændt når jeg snuser til dc bøsningen

er der nogen som har nogen ideer til havd det kan være
mvh :)
Avatar billede 220661 Ekspert
13. januar 2016 - 17:24 #1
Hej og velkommen til.
Når den slet ikke kan køre på batteri er den jo såbar overfor at den taber forbindelsen til strømforsyningen.
Og når den så lukker pludseligt ned, kan der være gemt spænding på bundkortet der gør at den ikke vil starte helt op igen.
Prøv at fjerne alt strømmen fra den og hold startknap nede i 30 sek, og se om den så vil starte op.

Lugter den brændt kan porten jo godt være brændt af, men prøv ovenstående.
Avatar billede Gilberto Novice
13. januar 2016 - 17:43 #2
hej :)

jeg har prøvet det du skriver og den er bare død :)

jeg kunne jo prøve og skifte den DC bøsning ud og se om det virker de koster kun 139 kr det er jo ikke alverdens men  det er mere og hele motherboradet skal skiftes så er det en anden sag
ha du erfaring med udskiftning af en dc bøsning
en webside med evt fremgangsmåde
Avatar billede 220661 Ekspert
13. januar 2016 - 17:54 #3
Nej jeg har ikke erfaring med udskiftning af dc bøsning. På nogle modeller får man et helt print der skal forbindes med bundkortet, så man er fri for at bruge loddekolben.
Prøver lige at se om jeg kan finde video om det
Avatar billede 220661 Ekspert
13. januar 2016 - 17:57 #4
Det kunne det også se ud til at være på din model:
https://www.youtube.com/watch?v=_xMOf3XGDSo
Avatar billede 220661 Ekspert
13. januar 2016 - 17:58 #5
Avatar billede Gilberto Novice
13. januar 2016 - 18:14 #6
jeg hopper ind i det :) og prøver tak for info :)
Avatar billede 220661 Ekspert
13. januar 2016 - 18:19 #7
Nå når man søger på selve dc boardet, er der ikke ledning på:
https://www.google.dk/search?q=ASUS+N53S+dc+board&biw=1024&bih=651&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwibw7KspafKAhVM2SwKHVGxCzMQ_AUIBigB#imgrc=_
Så loddekolben ser alligevel ud til at den skal i gang vil jeg tro.
Der hvor du så bøsningen, var det kun for denne?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. januar 2016 - 18:20 #8
#6 Velbekomme.

Som helt ny bruger her får du lige denne vejledning :-)

Skriv tilbage i kommentar. Svar bruges normalt af hjælperne i forbindelse med pointgivning som tak for hjælpen.
Kun hvis du ikke får en løsning bruger du svar funktionen og selv accepterer dette svar.
Du kan her se hvordan man accepterer et svar på Eksperten
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
når du forhåbentligt har fået løsningen :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
14. januar 2016 - 17:04 #9
Hvis du mener jeg har bidraget med hjælp til dit problem, kan du senere lukke tråden med dette svar.
Måden du gør det kan du se i den video der blev vist i sidste indlæg.
Avatar billede Gilberto Novice
29. januar 2016 - 20:30 #10
hej
købte en dc bøsning til pcen som jeg nu har monteret via en af de links du har vedhæftet på din kommentar til mig
step by step gik det fint og den er udskiftet men computeren vil ikke starte
jeg nødes ikke med kun at købe dc bøsningen jeg fik det hele hvor dc bøsningen sad på pladen super nem installering af den

men i det store hele vil den ikke starte men jeg kan se at der er strøm igennem da batteri indikatoren lyser det gjorde den ikke med den gamle dc bøsning

så må nok konstatere at det ikke lykkes at få den igang igen :)
Avatar billede 220661 Ekspert
29. januar 2016 - 21:28 #11
Er der slet ikke liv i den? Er du sikker på at alle lednings forbindelser er genmonteret?

Har du prøvet at holde start knappen nede i 30 sek under uden du har monteret strøm på den?
Genmontere strøm og prøve igen?
Avatar billede Gilberto Novice
30. januar 2016 - 10:08 #12
jeg har prøvet alt det du skriver og jeg er sikker på at alle tilslutninger er korrekt monteret igen  der kan man ikke gøre noget forkert :)
udgiften på dc bøsningen var kun 224 kr så det græder man ikke over det var forsøget værd :)

tak for hjælpen
Avatar billede 220661 Ekspert
30. januar 2016 - 10:52 #13
Velbekomme.
Se evt #9 ved lukning af tråd.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. januar 2016 - 14:11 #14
Tak for point.
Hopper af tråden her