Avatar billede hanibald Mester
17. januar 2016 - 18:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

MySQL FULLTEXT

Er der nogen måde, hvorpå jeg i phpMyAdmin eller på anden måde kan se, om der er oprettet FULLTEXT indeks for en tabel, samt hvilke felter der er tilknyttet?

Er der nogen måde, hvorpå jeg kan se indholdet i et FULLTEXT indeks?

Jeg anvender:
MySQL 5,6 InnoDB
phpMyAdmin 4.4.14
Avatar billede acore Ekspert
18. januar 2016 - 21:48 #1
Avatar billede hanibald Mester
25. januar 2016 - 10:37 #2
Tak.
Totalt set har der ikke været muligt at finde ret meget om FULLTEXT og det meste vedrører MySQL-versionen MyISAM, og ikke InnoDB, som har været brugbar godt et års tid.
Jeg må blot håbe, at funktionaliteten overfor de to versioner er den samme.

Er der nogen måde, hvorpå jeg kan se, når / om jeg har fået oprettet et FULLTEXT index på en tabel?

PS: Er løsningen i phpMyAdmin at oprette et nyt felt i den pågældende tabel og tilknytte FULLTEXT fra drop down menuen 'Index' samt navn og feltnavne i det vindue, der åbnes???
Avatar billede acore Ekspert
25. januar 2016 - 15:12 #3
Hvis du kigger i mit link i #1, så mener jeg, at det første svar netop handler om at få en liste over fulltext indexes.

Jeg ved så ikke, om du har adgang til information_schema tabellerne, men hvis du har, så er det vejen frem.
Avatar billede hanibald Mester
28. januar 2016 - 20:28 #4
Selvom jeg udover nærværende også har spurgt og ledt andre steder, er jeg grundlæggende ikke kommet nærmere til en løsning på implementeringen af FULD TEKST under InnoDB.

Jeg har i mellemtiden forsøgt at etablere et FULD TEKST INDEKS med kode hentet fra nettet Jeg har tilsyneladende ikke fået oprettet noget index, men har (formentlig derfra) fået tilført fejl til min phpMyAdmin - som jeg nu enten må rette eller geninstallere.

Jeg har nu lagt FULD TEKST i dybfryseren, indtil der foreligger rimelige beskrivelser og erfaringer baseret på PHP7 og en ny førsteciffer-version af phpMyAdmin.

Tak for hjælpen. Må jeg bede om et pointsvar.
Avatar billede acore Ekspert
28. januar 2016 - 21:12 #5
Lidt surt. Vurder selv i hvilket omfang jeg fortjener point