Avatar billede dennis_vibaek Nybegynder
21. januar 2016 - 10:51 Der er 1 kommentar

SCRUM tavle/board baseret på xml datakilde

Hej eksperter,

Jeg leder efter et "værktøj", der kan omdanne min xml-fil med sprint opgaver/tasks til et virtuelt Scrum tavle/Board.

Der er ikke behov for en interaktivt visning, da vi jeg styrer de enkelte opgaver med status, beskrivelse, ansvarlig mv. i separat system.

Så jeg leder efter en smart måde at vist et statisk billede på et Scrum Board baseret på min xml-datakilde.

Kender du et smart stykke software, der kan hjælpe med ovenstående hører jer gerne fra dig!
Avatar billede fxj Juniormester
22. januar 2016 - 09:25 #1
Du kan lave et stylesheet (CSS) til din XML-fil og så vise den i en browser.
Det kræver lidt benarbejde at få det hele til at stå pænt, men til gengæld skal du kun lave det én gang.
Her er et eksempel du kan arbejde videre med
http://www.htmlgoodies.com/beyond/css/displaying-xml-files-using-css.html
Der er også mulighed for at sætte det i en tabel. Søg på Google - der findes flere eksempler.

Skal du have det kastet op på en infoskærm uden at have en PC til at stå og snurre kan du bruge en Raspberry Pi. Den koster under DKK 50 om året at have tændt hele tiden og du kan bygge videre på det, ved at sætte tid på hvornår skærmen er tændt lige som der kan tilsluttes bevægelsesfølere.
(Søg på Raspberry infoscreen. Start evt her. https://www.danpurdy.co.uk/web-development/raspberry-pi-kiosk-screen-tutorial/ Det ser kompliceret ud, men er himmelråbende let)