Avatar billede hkv Forsker
26. januar 2016 - 10:07 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Videresendelse af email

Videresendelse af mail.
Jeg har et domæne hos Unoeuro med een mailadresse.På min Pc bruger jeg Gmail og henter meddelelser fra min mailadresse hos Unoeuro med POP3. Det fungerer, men jeg synes tit der går lang tid, fra jeg ved at mails er afsendt til mig og indtil de modtages i Gmail. Jeg overvejer derfor istedet at lave videresendelse af mine mails fra Unoeuro til min Gmail, og har i den anledning følgende spørgsmål:
1) Er det korrekt, at dette vil bevirke, at mailen vil nå hurtigere frem til Gmail?
2) Når jeg i Gmail modtager den videresendte mail fra min mailkonto hos Unoeuro, vil det være min mailkonto der står som afsender eller vil det være den oprindelige afsender?
3) Kan jeg på min Iphone og Ipad samtidig opsætte, at de modtager de samme mails, direkte fra Unoeuro. Det forudsætter vel, at jeg beholder mails på Unoeuros server?
På forhånd tak for svar.
HKV
Avatar billede claes57 Ekspert
26. januar 2016 - 10:27 #1
Gmail: hvis du bruger imap i stedet for pop3, så kan du synkronisere emails på flere enheder.

Unoeuro: Du skal ikke videresende uno€ men tilknytte din konto til gmail - stadig som pop3, så der ikke efterlades noget på uno€. Se i gmail/indstillinger/konto og import/Tjek e-mail fra andre konti (med POP3)

Så har du kun gmail at holde styr på. Der (i indstillnger) er også en Send e-mail som... Den udfylder du med uno€ data, så kan du fra gmail svare som om det var sendt fra unoeuro.
Avatar billede hkv Forsker
26. januar 2016 - 11:17 #2
Hej claes57.
Tak for din kommentar. Det er præcist sådan jeg har det i dag. Det har jeg måske ikke været god nok til at beskrive. Mit problem er som jeg skriver, at mails via Pop3 fra Unoeuro til Gmail tit er meget længe om at komme frem. Derfor havde jeg den anden løsning i tankerne og derfor mine spørgsmål.
HKV
Avatar billede claes57 Ekspert
26. januar 2016 - 11:36 #3
ok. Hvis du laver det, så gmail frakobles, og du via unoeuro web sætter din mail til at videresende til din gmail, så vil der måske komme et ekstra stykke tekst i mail med 'videresendt...osv' og svaradressen vil så være din egen konto og ikke den oprindelige afsender. Så det er dumt i brug. Bevar endelig den nuværende opsætning.

Gmail selv henter post fra tilknyttede konti 'ved lejlighed' - der kan i min erfaring i værste tilfælde gå op til en time hvis du lige modtager en mail efter google har været forbi.
Så hvis du venter en vigtig mail, så brug uno€ web-interface (det har de vel?) til at se og svare mail. Google vil så senere hente mailen - men ikke dit svar (den skal du evt selv videresende til din gmail-konto og så flytte til 'sendt post').
Avatar billede sonalias Seniormester
26. januar 2016 - 12:10 #4
Gmail henter email efter aktivitet, dvs hvis en adresse modtager mange mails bliver den tjekket oftere. Jeg har opsat et script der "spammer" min uno€ konto og bare opsat filter i gmail der sletter alle mails med et prefix, der er masser af guides på nettet hvordan dette opsættes :)
Avatar billede sonalias Seniormester
26. januar 2016 - 12:13 #5
Goggle drive script kan opsættes med en timer trigger og så en kode som flg:

function PingSonalias() {
  var subject = "popChurner";
  var message = "Anything you want. For example, This email was sent at " + new Date();
  var recipient = "mail@unoeuromail.dk";
  MailApp.sendEmail(recipient, subject, message );
}
Avatar billede wjens Guru
26. januar 2016 - 22:41 #6
Jeg har min email på UnoEuro og sat den til at videresende til Gmail.
"Viderestil=on" i setup. Mails gemmes ikke på UnoEuro.

Modtagne mails er med den oprindelige afsender på normal vis, plus at de kommer omgående når jeg tester. Der er ikke tilføjet tekst med "videresendt" eller andet.

Mails henter jeg fra Gmail via telefon eller pc.

Fungerer ok her (inkl. Gmails effektive spamfilter).
Avatar billede sonalias Seniormester
27. januar 2016 - 09:25 #7
Hvis oprindelig afsender kommer med, så må det klart være den bedste løsning ifht. delay, thumbs up til wjens! Var også træls at man tidligere skulle lave krumspring med scripts osv for at få noget så simpelt som mail til at fungere ordenligt :b
Avatar billede hkv Forsker
18. februar 2016 - 09:58 #8
Jeg skal beklage, at jeg ikke har kommenteret tidligere, men har af forskellig årsager ikke haft mulighed for at afprøve tingene før nu.
Det forholder sig som wjens skriver, så vil du godt ligge et svar, så får du point.
Hilsen HKV
Avatar billede wjens Guru
18. februar 2016 - 10:14 #9
Ok