Avatar billede hanloven Mester
26. januar 2016 - 21:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Apps åbner ikke I windows 10

Hej eksperter.

Hvad kan der være galt når Windows 10 ikke tillader at man åbner "Film og tv" og "telefon guide" appen? De forsøger at åbne i ganske få sekunder, så lukker de ned igen..

Jeg kan heller ikke få lov at fjerne programmerne, for at installere dem på ny. Fjern og flyt knappen er grå og kan ikke aktiveres. Det virker som om at programmerne er deaktiveret på en eller anden måde.

Har nogen en løsning på det, er jeg en glad mand :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
26. januar 2016 - 23:00 #1
Prøv at gå i start-apps og find Powershell. Højreklik på denne og kør som administrator.

Copy/paste dette ind og tryk enter

Get-AppXPackage | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"

Lad den arbejde færdigt. Det kan godt tage op mod et minut før den er færdig.

Når den er færdig, så prøv at se om dine preinstallerede apps fra Win 10 virker igen.
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2016 - 03:06 #2
Jeg har oplevet det flere gange løsning = geninstallere Windows 10.

Du kan selvfølgelig prøve med fejlfindingsværktøjet
http://kortlink.dk/kdke
Avatar billede hanloven Mester
27. januar 2016 - 19:07 #3
Super. Tak for jeres input. Jeg håber en geninstallation af programmerne kan løse det. Jeg vender lige tilbage med en melding.
Avatar billede hanloven Mester
10. februar 2016 - 05:50 #4
Jeg har endnu ikke haft mulighed for at teste det, men jeg har set mange andre på nettet med samme udfordring, som har løst det med en geninstallation, så det skal nok fungere. Vil du ligge et svar 220661?, så vil jeg lukke spørgsmålet.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. februar 2016 - 16:05 #5
ok tak
Avatar billede hanloven Mester
10. februar 2016 - 18:43 #6
Selv tak :-)