Avatar billede JegHedderGURLI Nybegynder
27. januar 2016 - 17:44 Der er 8 kommentarer

Hej kan i sige hvordan man hacker

Hej kan i sige hvordan man hacker fordi så skulle man gerne blive bedre til at kende computeren
Avatar billede madklub Guru
27. januar 2016 - 18:00 #1
Jeg ved det ikke - og jeg har siddet foran en computer i 35 år.
Men jeg ved at det er ulovligt.
Hvis du gerne vil være god til computer skal du starte med at lave en recovery cd - så kan du (næsten) altid få din computer til at virke igen.
Derefter skal du rode og pille med alt du kan komme til.
Efter et par år kender du computeren.
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2016 - 18:40 #2
Ja det er forbudt at hacke andres computere, men det er ikke forbudt at lære om det. Det er der mange som må gøre for at lære hvordan man beskytter sig mod hackere.
Noget andet er, at det nok ikke er klogt, at give den viden videre til hvem som helst som spørger. Jeg ville ikke selv.
Avatar billede jakobdo Ekspert
27. januar 2016 - 20:22 #3
Hacking er vel også et vidt begreb.
At hacke kan jo "bare" være man sidder og nørder med sin computer.
At hacke kan også være at tilgå andres computere via sårbarheder og dermed få adgang til data, som man normalt ikke burde have adgang til.
Men man kan jo hacke på mange måder.
Man kan f.eks. hacke sin ind via en hjemmeside, videre ind i deres interne systemer osv..
Nogle hacker ved at udgive sig for at være en medarbejder og laver det som kaldes tail gating og kommer dermed ind i en virksomhed, så finder de et ledigt lokale og kobler deres computer på deres interne netværk og så går de igang med at finde ting og sager.
Så hacking er mange ting.

Og er man bestilt og betalt af virksomheden, så er det jo ok.
Men gør man det for "sjov", så skal du nok passe på ikke at blive fanget. :)
Avatar billede Blueeyez Mester
27. januar 2016 - 22:03 #4
Hvordan kommer du til at kende computeren bedre at kende?
Computere er jo ikke identiske.. sikkerhedshuller i hardware gælder jo kun hvis hardwaren er i.. Det samme med software.. Bare fordi du kører Windows 7 betyder jo ikke at Windows 10 har de samme sygdomme..

Men du kan vel starte med at kigge på GNU/Linux systemer.. fremfor Windows..
I GNU/Linux er der et system der hedder Kali Linux. Det "kan" bruges til hacking.. Så er der Tails Linux som er til dem der vil være annonyme online.. Såvidt som det er muligt...

Det fede ved GNU/Linux er at kildekoden ofte er open source, men os at du næsten kan gøre hvad du vil.. Der er os Arch Linux hvor du sætter det hele op fra bunden (Stortset) bortset fra du ikke skal "bygge" helt fra bunden.. Men jeg vil anbefale dig Linux Ubuntu til normal brg.. Kører selv med det, da Windows ikke ligefrem er min kop te ;)
Avatar billede buddy45 Juniormester
27. januar 2016 - 22:25 #5
Der er også nogen du gerne må hacke - du kan for sjov starte her:
http://www.try2hack.nl/
Avatar billede xWeezor Juniormester
03. februar 2016 - 16:06 #6
Er alt hack på www.try2hack.nl?
Avatar billede jakobdo Ekspert
03. februar 2016 - 17:26 #7
Nej, det er bare for sjov. Det er ikke rigtig hack. For rigtig hack er jo netop at omgå tingene. Få adgang til ting som du ikke skal have adgang til.
Avatar billede Wally73 Mester
04. februar 2016 - 02:08 #8
Din indgang er lidt forkert.
Du kan ikke lære at hacke uden at du har en utroligt god forståelse af hvordan hardware og software virker, både generelt og specifikt.
"Hacker" er en specialist-overbygning til den gode computer-ekspert.